مقالات بروز کشوری

ساخت وبلاگ

گسترش به کارگیری فناوری در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی در جوامع کنونی، ایجاد کتابخانه های دیجیتال را در پی داشته است. و از آنجا که منابع انسانی تأثیرگذارترین مؤلفه در کتابخانه ها می باشند، می توان از تبدیل کتابداران سنتی به کتابداران دیجیتال حایز مهارتهایی خاص در این زمینه به عنوان پیش نیاز تبدیل کتابخانه ها به کتابخانه های دیجیتال اشاره کرد. از این رو، پژوهش حاضر، با هدف بررسی روش های بهره گیری از کتابخانه دیجیتال در تقویت برنامه درسی دانشگاه ها، انجام گرفته است. کتابخانه های دیجیتالی به عنوان نمود تغییرات در رسانه های اطلاعاتی، تحولی نسبتأ جدید در همه سازمان ها و خصوصا دانشگاه ها به حساب می آید.

ایجاد، نوآوری و ارائه خدمات در کتابخانه دیجیتالی از مهارت های جدید متخصصان کتابداری است. از سوی دیگر پروژه های کتابخانه های دیجیتالی چالش های فراوانی را در عرصه های مختلف چون نوع منابع، تجهیزات دیجیتال سازی، نیروی انسانی، حفاظت و نگه داری منابع و مدیریت به دنبال دارد. با این حال چنانچه پروژه ایجاد کتابخانه دیجیتال همسوی خط مشی و اهداف سازمان مادر باشد، منافع زیادی را برای سازمان، کاربران و در نهایت جامعه به دنبال خواهد داشت به طورکلی، میزان توانمندی در بهره گیری از کتابخانه دیجیتال در دانشگاه ها پایین بوده است، اما درصد بالایی از دانشگاه ها از اهمیت مهارت های دیجیتال آگاهند. در این مقاله به صورت مروری کتابخانه ای روش های بهره گیری از کتابخانه دیجیتال در تقویت برنامه درسی دانشگاه ها مورد مطالعه قرار گرفته است.

عنوانفایل
روش های بهره گیری از کتابخانه دیجیتال در تقویت برنامه درسی دانشگاه هاapplication/pdf
1.pdf
575 KB

مسعود رستمی

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 227 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 7:55

برنج مخمر قرمزگیاهان برای اهداف دارویی برای هزاران سال مورد استفاده قرار گرفته اند مثلاً از اکیناسه برای جلوگیری از سرماخوردگی، جینکو برای بهبود حافظه و بذر کتان برای کاهش کلسترول استفاده می شود لیست داروهای گیاهی و کاربرد آنها بسیار زیاد است. با این حال، چند مکمل بسیار موثر وجود دارد که همانند مواد دارویی موثر می باشند در اینجا ۴ مکمل طبیعی افزایش دهنده سلامت وجود دارد که همانند داروها قدرتمند هستند.

۱. کورکومین ( از زردچوبه ) عامل ضد التهابی قوی است

۲. بربرین به شدت سطح قند خون را کاهش می دهد و سبب بهبود متابولیک سلامت می شود

۳. برنج مخمر قرمز شامل استاتین طبیعی است که می تواند کلسترول را کاهش و به جلوگیری از بیماری قلبی کمک کند

۴. سیر می توانند سبب کاهش عمده در فشار خون شود

۱. کورکومین ( از زردچوبه ) عامل ضد التهابی قوی است

زردچوبه ادویه محبوب، شناخته شده برای دادن رنگ زرد به غذا است. هزاران سال است که در هند به عنوان یک گیاه دارویی استفاده می شود. زردچوبه حاوی ماده بیولوژیک فعال قدرتمندی به نام کورکومین است که به طور کامل در سال های اخیر مورد مطالعه قرار گرفته است.

کورکومین با التهاب در سطح مولکولی با مسدود کردن یک مولکول علامت دهنده التهابی به نام NF kB مبارزه می کند. به عنوان مثال، نشان داده شده است که در درمان آرتروز بسیار موثر است در یک مطالعه روی ۴۵ بیمار مبتلا به آرتریت روماتوئید، ۵۰۰ میلی گرم کورکومین در طول روز موثرتر از دیکلوفناک داروی ضد التهابی بود.

کورکومین همچنین دارای مزایای متعددی دیگر سلامت است این آنتی اکسیدانی بسیار قوی است و می تواند در بهبود سلامت قلب، و ممکن است به پیشگیری از سرطان و آلزایمر کمک کند.

با توجه به یک مطالعه، کورکومین همچنین می توانید در مبارزه با افسردگی کمک کند در این مطالعه روی ۶۰ بیمار افسرده، کورکومین همانند پروزاک از داروهای ضد افسردگی موثر بوده است.

کورکومین جذب ناچیزی دارد بنابر این بهتر است یک مکمل که شامل پیپرین و بیوپرین است تهیه شود که نشان داده شده است افزایش جذبی تا ۲۰۰۰٪ دارد.

۲. بربرین به شدت سطح قند خون را کاهش می دهد و سبب بهبود متابولیک سلامت می شود

بربرین یک ماده فعال زیستی است که از گیاهان خاصی استخراج است. آن به خوبی شناخته شده نیست اما ممکن است فقط تنها قوی ترین مکمل روی زمین باشد. بربرین همه نوع از خواص درمانی را فراهم می کند همچنین به خصوص در کاهش سطح قند خون موثر است.

اعتقاد بر این است به کاهش قند خون از طریق مکانیسم های متعدد، از جمله کاهش تولید گلوکز در کبد و بهبود حساسیت به انسولین کمک می کند. مطالعات نشان داده اند که مصرف بربرین می تواند سطح قند خون را تا حدی مشابه داروی متفورمین پایین آورد.

در یک مطالعه از ۱۱۶ بیمار مبتلا به دیابت نوع ۲، بربرین سطح قند خون ناشتا را تا حد ۲۰٪ و HbA۱c یک نشانگر برای سطوح بلند مدت قند خون را ۱۲٪ کاهش داد. بربرین همچنین در بهبود سایر شاخصهای بهداشتی بسیار موثر است این به کاهش عمده در کلسترول تام و LDL منجر می شود و باعث کاهش تری گلیسیرید خون و سطح فشار خون می شود که باید به کاهش خطر بیماری های قلبی منجر شود.

همچنین نشان داده شده است که بربرین اثرات ضد باکتریایی داشته و ممکن است سبب محافظت در برابر نارسایی قلبی، سرطان و بیماری آلزایمر شود. به خاطر داشته باشید که بربرین یک مکمل بسیار قوی است و دارای طیف گسترده ای از اثرات بیولوژیکی می باشد بنابر این با احتیاط از آن استفاده کنید. قطعاً با دکتر خود مشورت کنید اگر شما در حال حاضر داروهای دیگری مصرف می کنید.

۳. برنج مخمر قرمز شامل استاتین طبیعی است که می تواند کلسترول را کاهش و به جلوگیری از بیماری قلبی کمک کند

داروهای استاتین در میان مواد دارویی به طور گسترده در جهان تجویز می شود. آنها تولید کلسترول در کبد را مهار و به طور قابل توجهی میزان کلسترول در خون را کاهش می دهند.

جالب توجه است عصاره یک نوع از برنج به نام تخمیر برنج مخمر قرمز، ممکن است اثرات مشابهی داشته باشد. برنج مخمر قرمز حاوی ماده ای به نام monacolin K است که با مواد دارویی استاتین ( لووستاتین ) یکسان است.

با توجه به بررسی که در ۹۳ کارآزمایی شاهددار انجام شده، برنج مخمر قرمز می تواند کلسترول تام را در حدود ۳۴ میلی گرم / دسی لیتر، LDL در حدود ۲۸میلی گرم / دسی لیتر، تری گلیسیرید را ۳۵ میلی گرم / دسی لیتر کاهش و به طور متوسط کلسترول خوب HDL را ۶ میلی گرم / دسی لیتر افزایش می دهد.

در یک مطالعه گسترده چینی روی ۵۰۰۰ بیمار دچار حمله قلب، برنج مخمر قرمز خطر ابتلا به حملات قلبی را در حدود ۴۵ درصد کاهش داد و خطر مرگ را در طول دوره مطالعه ۳۳٪ کاهش می یابد.

متاسفانه، مقدار ماده فعال می تواند تا ۱۰۰ برابر متفاوت باشد بسته به نام تجاری برنج yest قرمز دارد. به خاطر داشته باشید که، اگر چه برنج مخمر قرمز طبیعی است و درست مثل یک داروی استاتین اثر دارد ولی ممکن است عوارض جانبی مشابه داشته باشد. لذا برای مصرف آن با دکتر خود صحبت نمایید.

۴. سیر می توانند سبب کاهش عمده در فشار خون شود

سیر مسلماً یکی از خوشمزه ترین مواد تشکیل دهنده در جهان است. به عنوان یک گیاه دارویی برای زمان بسیار طولانی از جمله توسط یونانیان و رومی ها استفاده شده است.

اثرات اصلی سیر به خاطر ترکیب فعال آلیسین آن است که برای سلامت قلب بسیار مفید است. مطالعات نشان داده اند که سیر می تواند کلسترول تام و LDL را در حدود ۱۰ ۱۵ ٪ به طور متوسط کاهش دهد.

حتی مهم تر اینکه می تواند فشار خون یک عامل خطر عمده برای حملات قلبی، سکته مغزی، بیماری کلیوی و مرگ زودرس را به طور قابل توجهی کاهش دهد. در افراد مبتلا به فشار خون بالا، سیر می تواند فشار سیستولیک خون را ۸.۴ میلیمتر جیوه و فشار خون دیاستولیک ۷.۳ میلی متر جیوه به طور متوسط کاهش دهد.

در یک مطالعه از ۲۱۰ نفر با فشار خون بالا، عصاره سیر حتی موثر تر از داروی آتنولول فشار خون را کاهش داد. سیر همچنین به نظر می رسد در افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن و برای کمک به مبارزه با سرماخوردگی، شایع ترین بیماری عفونی در جهان، موثر است. در یک مطالعه، تعداد سرماخوردگی ۶۳٪ کاهش و طول مدت علائم سرماخوردگی ۷۰٪ کاهش یافت.

نتیجه:

مهم نیست که این مکمل ها چقدر موثر است ولی هرگز نمی تواند جایگزین یک زندگی سالم همراه با غذای واقعی، ورزش و خواب خوب شود. به خاطر داشته باشید که این مکمل ها فوق العاده قدرتمند هستند و باید با ملاحظه برای درمان مصرف شوند.

اگر شما در حال حاضر یک بیماری خاص و یا هر نوع دارویی مصرف می کنید در هنگام استفاده از مکمل های طبیعی با دکتر خود مشورت نمایید.

وب سایت رژیم سلامتی - دکتر فتحی

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 178 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 7:55

هر کسی ممکن است با حرکتی درست، شغل مناسبی برای خود پیدا کند اما همیشه تصویری از یک شغل رؤیایی در سر داشته باشد که همیشه چشمش به دنبال آن بوده است. شاید هنوز برای به دست آوردن آن آمادگی کامل نداشته اید.

شاید هم هدفتان این بوده که این شغل را به دست بگیرید، تا سر فرصت شغلی که همیشه می خواسته اید را به دست بیاورید. اما پیش از آنکه به جستجوی خود ادامه دهید، از خودتان بپرسید آیا شغل فعلی تان قابلیت تغییر و تحول را دارد یا خیر. شاید بتوانید با اندکی تلاش، شغل فعلی تان را به شغل رؤیایی تان بدل کنید.

شارلیز هرست، استادیار رشته ی مدیریت کالج کسب و کار مندوزا، اعتقاد دارد مردم اغلب اوقات میزان کنترلی که روی شغل خود دارند را دست کم می گیرند. او در این باره می گوید: «پژوهش ها نشان داده اند نگاهی متفاوت به کار، بازتعریف وظایف شخص در قالبی تازه، و یا تغییر نحوه ی تعامل با دیگران، همه و همه کارهایی هستند که افراد از طریق آنها می توانند معنای تازه ای از دل شغل خود بیرون بکشند».

شغل رؤیایی شغلی است که شما را راضی کند و نقاط قوتتان را به نحو احسن به کار بگیرد. اگر در حوزه ای فعال هستید که از آن لذت می برید، اما هنوز شغلی که می خواهید را در آن حوزه به دست نیاورده اید، انجام هفت کار زیر به شما کمک می کند شغل فعلی تان را به شغلی که همیشه می خواسته اید بدل کنید.

۱ ایده پرور باشید

پیشنهاد هرست این است که مسئولیت های خود را با ارائه ی پیشنهاد های خلاق و سازنده به بالادستی های خود دستخوش تغییر و تحول کنید. او در این باره می گوید: «اگر ایده های شما به کار گرفته شوند، شاید بتوانید در اجرای آنها نیز مشارکت داشته باشید».

دیوید نور، مدیرعامل شرکت مشاوره ی استراتژی نور گروپ توصیه می کند فرا تر از نقش و حوزه ی مسئولیت های خود فکر کنید تا بتوانید از نیاز های بعدی تیم یا شرکتتان پیش بینی بهتری داشته باشید. او می گوید: «آیا مهارت ها، دانش، یا رفتار مورد نیاز را در خود دارید؟ اگر خیر، به این فکر کنید که چگونه می توانید به سرعت آنها را کسب کنید و به کار بگیرید».

۲ کارهایی خارج از بازه ی همیشگی خود انجام دهید

نور توصیه می کند کاری کنید مدیرتان در کنار نقش فعلی تان، شما را در نقشی که دوست دارید نیز ببیند. او می گوید «برای پروژه های بزرگ و طرح های مهم داوطلب شوید و به دنبال راه هایی بگردید که بتوانید فرا تر از تعریف شغلتان تأثیرگذار باشید».

۳ روابط خود را توسعه دهید

نور توصیه می کند با برقراری روابط قدرتمند با تصمیم گیران، کاری کنید هر کسی برای امور مختلف به شما مراجعه کند. اطمینان حاصل کنید دیگران می توانند اولویت های مورد نظر شما برای مسئولیت های تازه را تشخیص دهند.

او ادامه می دهد: «دیگران همیشه می توانند کسانی را پیدا کنند که بتوانند از پس انجام جنبه های فنی کار شما بر بیایند. اما شما باید کاری کنید به خاطر برقراری و حفظ ارتباطات مهم در تیم و سازمان، به شما مراجعه کنند یا شما را پیشنهاد دهند».

۴ در موقعیت خود نوآور باشید

توصیه ی نور این است که سعی کنید مدام در حال رشد باشید و ریزه کاری های حوزه ی فعالیت خود را کشف کنید. در رویداد ها و کنفرانس های آن حوزه شرکت کنید، در انجمن های آن فعال باشید و خود را در موقعیت هایی قرار دهید که بتوانید با افراد اثرگذار روبرو شوید. سپس بینش، ایده ها و روابط حاصله را به محل کار خود بیاورید.

او می گوید: «برای زندگی شخصی و شغلی خود نقشه ی راه درست کنید».

۵ وظایف مورد علاقه ی خود را فهرست کنید

میشل ماوی، مدیر جذب نیروی شرکت نیروی انسانی اتریوم توصیه می کند تمام کار هایی که در موقعیت شغلی فعلی تان دوست دارید انجام دهید را فهرست کنید و بیشتر به آنها بپردازید.

او می گوید: «پروژه های هوشمندی تعریف کنید که در آنها لازم باشد از این مهارت ها بیشتر استفاده کنید. به این ترتیب از انجام شغل خود رضایت بیشتری خواهید داشت».

۶ لحظات اوج خود را پیدا کنید

ماوی اعتقاد دارد مشاغل مختلف به خاطر پتانسیل هایی که دارند جذابیت پیدا می کنند؛ مثل اینکه می توانیم در آنها خیلی چیز ها یاد بگیریم، دستاورد هایی داشته باشیم و از آنها درآمد کسب کنیم.

او ادامه می دهد: «در ادامه کشش پیدا می کنیم و تا حدی شناخته می شویم، تا اینکه در نهایت به اوج می رسیم. این لحظه حس فوق العاده ای دارد: لحظه ای که در رأس بازی خود قرار می گیرید و از انجام آن لذت می برید».

ماوی توصیه می کند به دنبال آن لحظه ی بعدی باشید. او می گوید «لحظه ای که به خاطر ترفیع، افزایش حقوق، و یا مدیریت یک تیم در پوست خود نمی گنجید. این لحظه هر چه که می خواهد باشد، اما به دنبالش باشید».

۷ نیاز هایتان را از مدیر خود بخواهید

آنیشا وینجاموری، مدیرعامل شرکت مشاوره ی اینوویشنز آیکیو اعتقاد دارد هیچ کارفرمایی دوست ندارد کارمند ارزشمندی که به پیشرفت سازمانش کمک می کند را از دست بدهد.

او در این باره توضیح می دهد: «اگر از لحاظ فرهنگی و کاری عضو مؤثری باشید، مدیر شما از فراهم کردن شرایط کاری دلخواهتان، درک نقاط قوتتان و توانمندسازی شما در جهت رسیدن به اهداف حرفه ای شما و شرکت خود، بی نهایت خوشحال خواهد شد.

وب سایت دیجیاتو - پیام ادیب

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 181 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 7:55

گسترش به کارگیری فناوری در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی در جوامع کنونی، ایجاد کتابخانه های دیجیتال را در پی داشته است. و از آنجا که منابع انسانی تأثیرگذارترین مؤلفه در کتابخانه ها می باشند، می توان از تبدیل کتابداران سنتی به کتابداران دیجیتال حایز مهارتهایی خاص در این زمینه به عنوان پیش نیاز تبدیل کتابخانه ها به کتابخانه های دیجیتال اشاره کرد. از این رو، پژوهش حاضر، با هدف بررسی روش های بهره گیری از کتابخانه دیجیتال در تقویت برنامه درسی دانشگاه ها، انجام گرفته است. کتابخانه های دیجیتالی به عنوان نمود تغییرات در رسانه های اطلاعاتی، تحولی نسبتأ جدید در همه سازمان ها و خصوصا دانشگاه ها به حساب می آید.

ایجاد، نوآوری و ارائه خدمات در کتابخانه دیجیتالی از مهارت های جدید متخصصان کتابداری است. از سوی دیگر پروژه های کتابخانه های دیجیتالی چالش های فراوانی را در عرصه های مختلف چون نوع منابع، تجهیزات دیجیتال سازی، نیروی انسانی، حفاظت و نگه داری منابع و مدیریت به دنبال دارد. با این حال چنانچه پروژه ایجاد کتابخانه دیجیتال همسوی خط مشی و اهداف سازمان مادر باشد، منافع زیادی را برای سازمان، کاربران و در نهایت جامعه به دنبال خواهد داشت به طورکلی، میزان توانمندی در بهره گیری از کتابخانه دیجیتال در دانشگاه ها پایین بوده است، اما درصد بالایی از دانشگاه ها از اهمیت مهارت های دیجیتال آگاهند. در این مقاله به صورت مروری کتابخانه ای روش های بهره گیری از کتابخانه دیجیتال در تقویت برنامه درسی دانشگاه ها مورد مطالعه قرار گرفته است.

عنوانفایل
روش های بهره گیری از کتابخانه دیجیتال در تقویت برنامه درسی دانشگاه هاapplication/pdf
1.pdf
575 KB

مسعود رستمی

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 172 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 14:08

کاغذ دیواری را چگونه تمیز کنیم؟

بازار داغ خانه تکانی ها شروع شده است، در صورتی که در پوشش سقف و یا دیوارهای خانه خود از کاغذ دیواری استفاده نموده اید جهت خانه تکانی نیازمند شستشو و یا تعویض آن خواهید بود. بسته به نوع٬ جنس لایه های کاغذ و همچنین چسب مورد استفاده در اجرای کاغذ دیواری روش های متفاوتی برای شست و شوی آن پیشنهاد می شود که توجه به آنها می تواند عمر کاغذ دیواری را افزایش داده و هزینه تعویض و نیاز به خرید مجدد کاغذ دیواری را رفع کنید . برای اطلاع بیشتر در مورد نحوه صحیح انتخاب کاغذ دیواری ها، مراقبت و تمیز کردن آن ها با ما همراه باشید.

پیش از هر چیز به چند نکته اساسی در مورد کاغذ دیواری ها توجه کنید

_ لکه ها را باید زود به زود از روی کاغذ دیواری پاک کنید چرا که ممکن است لکه پایدار شود . خاک روی کاغذ دیواری را حد الامکان زود تمیز کنید چرا ممکن است آن را بد رنگ کند و به مرور زمان آن را از جلا می اندازد.

_ کاغذ دیواری را از پایین به بالا تمیز کنید. برای کاغذهای نازک استفاده از آب گرم تمیز بدون صابون، توصیه می شود. برای کاغذهای قابل شست و شوی ضخیم تر، از محلول آب و صابون ملایم استفاده کنید.

_ معمولا لکه ها با آب ولرم و صابون ملایم از بین می رود و بعد با آب پاکیزه آن را بشویید. و با یک حوله آبگیر آن را خشک کنید، برای لکه های که عمیق تر است شما باید از پاک کننده های قوی تر استفاده کنید.حتما بعد از ماده پاک کننده شیمیایی از آب برای شست و شو استفاده کنید.

_ از سیم های فلزی و حتی اسکاج های زبر و پودر های قوی و یا حلال های قوی مثل استون اصلا برای تمیز کردن کاغذ دیواری استفاده نکنید چرا که این ها به کاغذ دیواری صدمه وارد می کند.

_ پاک کردن لکه را تا جایی انجام دهید که آب به پشت کاغذ نفوذ نکرده و موجب بلند شدن کاغذ از روی دیوار نشود. مخصوصا در محل قرار گرفتن رول های کاغذ دیواری دقت بیشتری داشته باشید زیرا در این نقاط که محل اتصال رول ها می باشد، احتمال نفوذ آب بیشتر خواهد بود.

_ اگر بر روی کاغذ دیواری منزل شما لکه چربی ایجاد شود، فورا نسبت به پاک کردن آن اقدام نمایید. برای از بین رفتن این لکه ها ابتدا مایع پاک کننده ملایم و یکی از پودرهای جذب کننده رطوبت٬ از گچ خیاطی یک خمیر بسازید و بر روی لکه بمالید و مهلت دهید تا کاملا خشک شود سپس آن را به کمک یک برس نرم یا مسواک پاک نمایید.

_ در صورت چکیدن شمع بر روی کاغذ دیواری، ابتدا شمع را با دقت فراوان و با نوک کارد از روی دیوار بکنید و سپس با مداد پاکن بقیه آن را خوب تمیز کنید.

_ برای پاک کردن لکه های مداد رنگی، از یک پارچه آغشته به مایع پاک کننده استفاده کنید و خواهید دید که به آرامی تمیز می شود. در صورت پررنگ بودن لکه های مدادرنگی می توانید با استفاده از یک مسواک و کمی خمیردندان آن را تمیز کنید.

_ در صورتی که بر روی کاغذ دیواری لکه جوهری ایجاد شود با استفاده از گچ خیاطی، لکه مورد نظر را جذب و سپس به کمک مسواک و یا برس پاک کنید. این کار باید در کمال دقت انجام شود و مراقب باشید تا لکه جوهر پخش نشود.

_ کاربرد کاغذ دیواری های مدرن در خانه بسیار است، نوع اکریلیک یا ونیلی که غالبا خاصیت شست و شو دارند را با استفاده از آب گرم، صابون و اسفنج نرم بشوئید و هرگز از ابزار ساینده استفاده نکنید.

_ در صورتی که با روشهای ارائه شده اثر لکه بطور کامل پاک نشد دست از شستشوی آن بردارید چرا که سایش بیش از حد سطح کاغذ دیواری می تواند به آن آسیب رسانده اثری بدتر از لکه بر جای بگذارد .

پاک کردن لکه ها از روی کاغذ دیواری های غیر قابل شست و شو

معمولا لکه های این نوع از کاغذ های دیواری را نمی توان بطور کامل از بین برد اما توصیه می شود با استفاده از یک گوش پاک کن تاحد امکان ذرات مواد قرار گرفته بر روی کاغذ را از روی آن برداشته و سپس توسط یک دستمال تمیز و خشک لکه را تا حد امکان پاک نمایید . این کار را تا جایی ادامه دهید که با هر بار تعویض دستمال و لکه گیری ٬ شاهد کاهش اثر لکه باشید .

khorasannews,.com

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 176 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 14:08

چگونه ریمل بزنیم تا مژه های مان پرپشت تر شود؟

یک ریمل خوب تاثیر زیادی در زیبا و درخشان شدن چشم ها دارد و مسلما انتخاب یک ریمل خوب و یاد گرفتن روش صحیح استفاده از آن، می تواند این زیبایی را بیشتر کند.

یکی از مهم ترین وسیله آرایشی خانم ها ریمل است. به خصوص خانم هایی که برای شان آرایش چشم، اهمیت بسیاری دارد یا این که در خرید هرگونه ماده آرایشی مربوط به چشم وسواس دارند. ریمل های مختلف و بسیاری وجود دارد اما کمتر کسی است که از تکنیک های انتخاب ریمل و استفاده از آن آگاه باشد، افراد کمی هستند که بدانند انتخاب ریمل بستگی به نوع چشم و مژه ها دارد و باید هنگام خرید تمام این موارد را در نظر داشت.

قبل از ریمل مژه ها را فرکنید

مسلما وقتی مژه ها فر باشند با ریمل، زیبایی آن ها دوچندان می شود اما هنگام فرکردن باید چند نکته خاص را در نظر گرفت. اول این که باید قبل از ریمل از فر مژه استفاده کرد، نباید هنگام استفاده از فرمژه هیچ گونه ماده خاصی روی مژه ها باشد چون در غیر این صورت احتمال آسیب دیدن و شکسته شدن مژه ها وجود دارد. نکته دوم این که باید فرمژه آنقدر پهن باشد که تمام مژه ها یکدست فر شوند و پد پلاستیکی آن کاملا در جای خود قرار گرفته باشد.

تکنیک های صحیح ریمل زدن را یاد بگیرید

_ قبل از این که برس را به مژه های تان بزنید، مقدار اضافی ریمل روی برس را پاک کنید.

_ هنگام ریمل زدن باید برسش را به طور افقی بگیرید و بعد از ریشه به سمت نوک مژه ها ریمل بزنید، برس را کمی برچرخانید تا مژه ها از هم جدا شود، حواس تان باشد که خیلی مژ ه ها را از ریمل پرنکنید.

_ وقتی می خواهید مژه های پلک بالا را ریمل بزنید باید برس را بالای مژه ها بگیرید چون وقتی به مژه ها از بالا ریل بزنید، وزن مژه ها به سمت پایین می افتد و حالت بهتری می گیرند، اگر می خواهید مژه های پلک پایین را هم ریمل بزنید، بهتر است نسبت به پلک بالا ریمل کمتری استفاده کنید.

_ اگر می خواهید مژه ها به خاطر ریمل زیاد به هم نچسبند، بعد از هر دوری که ریمل می زنید صبر کنید تا خشک شود و بعد دوباره روی آن دور دوم را شروع کنید، معمولا یک تا ۲ دور ریمل کافی است ولی اگر می خواهید ریمل پرتری داشته باشید، ۲ تا ۳ دور بزنید.

مژه ها را نکشید

هیچ گاه با دست ریمل روی مژه ها نکنید یا برای پاک کردن به مژه ها فشار نیارید و آن ها را نکشید چون این کار می تواند منجر به التهاب ناحیه پلک ها شود و حتی ممکن است باعث ریزش مژه ها هم شود. برای پاک کردن ریمل ها پنبه ای را آغشته شیرپاک کن کنید و بعد پنبه را روی مژ ها فشار دهید ریمل ها درون ماده پاک کننده حل شوند و در نتیجه به راحتی پاک شوند.

ریمل چه رنگی بخرید؟

ریمل هایی که به راستی رنگی مشکی دارند، برای همه مناسب هستند. مهم است که رنگ ریمل واقعا سیاه باشد، برای تشخیص این موضوع با برس مقداری از آن را روی دستمال کاغذی یا کاغذ سفید بکشید. اگر احساس کردید که بیشتر خاکستری است تا مشکی از خرید آن منصرف شوید اما اگر موهایی روشن یا قرمز دارید، می توانید از ریمل قهوه ای هم استفاده کنید چون ریمل قهو ه ای حالتی طبیعی تر به چهره شما می دهد. حواس تان باشد که رنگ های فانتزی مثل آبی، قرمز، سبز و... تنها مناسب خانم های خیلی جوان است.

فقط ریمل خودتان را استفاده کنید

به هیچ وجه از ریمل فرد دیگری استفاده نکنید و ریمل خود را نیز به کسی قرض ندهید. ریمل محیط مناسبی برای رشد باکتری هایی است که می توانند عفونت های چشمی ایجاد کنند. حتی ممکن است چشمان دوست شما باکتری هایی داشته باشد که برای او ضرر ندارد ولی برای چشمان شما مشکل ایجاد کند. پیشنهاد می کنیم هر ۳ ماه یک بار ریمل تان را تعویض کنید.

با مژه های کوتاه چه باید کرد

باید ریملی انتخاب کنید که رنگ تیره ای داشته باشد و بلند کننده مژه باشد. یک بار ریمل بزنید، صبر کنید تا ریمل خشک شود سپس یک لایه دیگر روی آن بزنید. اگر هم مژ ه های تان هم کوتاه است هم نازک، به دنبال ریمل بلند کننده و حجم دهنده باشید. ابتدا یک لایه ریمل بزنید، اجازه دهید خشک شود و دوباره سر مژه ها و مژه های انتهای چشم را دوباره ریمل بزنید.

مژه های بلند تنها به دنبال حجم دهنده باشند

آن هایی که مژه های بلند دارند، نیازی به استفاده از ریمل های بلند کننده ندارند، برعکس باید ریملی انتخاب کنند که حجم دهنده باشد. این دسته از خانم ها هم باید صبر کنند لایه اولی ریمل خشک شده و سپس مژه ها را از ریشه ریمل بزنند تا پرتر به نظر برسد.

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 176 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 14:08

گسترش به کارگیری فناوری در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی در جوامع کنونی، ایجاد کتابخانه های دیجیتال را در پی داشته است. و از آنجا که منابع انسانی تأثیرگذارترین مؤلفه در کتابخانه ها می باشند، می توان از تبدیل کتابداران سنتی به کتابداران دیجیتال حایز مهارتهایی خاص در این زمینه به عنوان پیش نیاز تبدیل کتابخانه ها به کتابخانه های دیجیتال اشاره کرد. از این رو، پژوهش حاضر، با هدف بررسی روش های بهره گیری از کتابخانه دیجیتال در تقویت برنامه درسی دانشگاه ها، انجام گرفته است. کتابخانه های دیجیتالی به عنوان نمود تغییرات در رسانه های اطلاعاتی، تحولی نسبتأ جدید در همه سازمان ها و خصوصا دانشگاه ها به حساب می آید.

ایجاد، نوآوری و ارائه خدمات در کتابخانه دیجیتالی از مهارت های جدید متخصصان کتابداری است. از سوی دیگر پروژه های کتابخانه های دیجیتالی چالش های فراوانی را در عرصه های مختلف چون نوع منابع، تجهیزات دیجیتال سازی، نیروی انسانی، حفاظت و نگه داری منابع و مدیریت به دنبال دارد. با این حال چنانچه پروژه ایجاد کتابخانه دیجیتال همسوی خط مشی و اهداف سازمان مادر باشد، منافع زیادی را برای سازمان، کاربران و در نهایت جامعه به دنبال خواهد داشت به طورکلی، میزان توانمندی در بهره گیری از کتابخانه دیجیتال در دانشگاه ها پایین بوده است، اما درصد بالایی از دانشگاه ها از اهمیت مهارت های دیجیتال آگاهند. در این مقاله به صورت مروری کتابخانه ای روش های بهره گیری از کتابخانه دیجیتال در تقویت برنامه درسی دانشگاه ها مورد مطالعه قرار گرفته است.

عنوانفایل
روش های بهره گیری از کتابخانه دیجیتال در تقویت برنامه درسی دانشگاه هاapplication/pdf
1.pdf
575 KB

مسعود رستمی

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 171 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 0:55

انگار عقربه های ساعت شمایی که مسئولیت انجام دادن هزار و یک کار ریز و درشت را به عهده گرفته اید، تندتر می چرخد و حتی اگر روزتان ۴۰ ساعت هم بشود، باز هم کارهای انبارشده روی هم تمام نمی شوند. اگر همیشه به قرارهایتان نیم ساعت دیر می رسید و کارها را یک روز بعد از تمام شدن زمانی که برایتان تعیین کرده بودند انجام می دهید، این مطلب برای شماست. ما با کمک اصول مدیریت زمان، می توانیم روز ۲۴ ساعته شما را طولانی تر کنیم.

با یک دست چند هندوانه بر می دارید؟

به اینکه در طول روز ده ها کار را به موازات هم پیش می برید، زیاد افتخار نکنید. شاید به همین دلیل است که مدام وقت کم می آورید و نمی توانید کارها را آن طور که انتظار دارید پیش ببرید. واقعیت این است که تنها گروه کوچکی از آدم ها همه فن حریف یا به قول غربی ها مالتی تسک (multitask) هستند و باقی آدم ها، تنها به این خیال که از پس انجام همزمان کارها بر می آیند، سرشان را بدون داشتن توانایی های لازم، شلوغ می کنند. اگر شما هم از گروه آدم هایی هستید که به بهانه همه فن حریف بودن مسئولیت های زیادی را به عهده می گیرید، باید بدانید که یکی از اصلی ترین دلایل وقت کم آوردن هایتان همین موضوع است.

چه باید کرد؟

کارهای فردایتان را روی یک کاغذ به ترتیب اهمیت و زمانی که باید به انجام برسند، فهرست کنید. دور کارهایی که می توانید در آن روز انجام ندهید یا اینکه به پایان رساندنشان را به عهده فرد دیگری بگذارید خط قرمز بکشید. یادتان نرود که شما مسئول انجام همه کارها نیستید و همین که در هر روز سه کار مهم را انجام دهید، عالی است. اگر همکارتان می تواند بخشی از کار را انجام دهید، به او نه گویید و اگر همسرتان می تواند به برخی امور رسیدگی کند، حتما از او کمک بخواهید. باور کنید با یک دست، چند هندوانه برداشتن، همیشه نشان دهنده قدرت نیست.

کم خوابید؟

استرس تمام نشدن کارهایی که خودتان را موظف به انجامشان می دانید، ممکن است شما را بی خواب کند، یا اینکه مجبورتان کند از خودتان چند ساعت وقت قرض بگیرید و به جای خوب خوابیدن، هنوز سپیده سر نزده از خواب بیدار شوید و به کارهایی که روی هم انبار شده برسید؛ اما اگر نگاهی به اغلب روزهایی که خودتان را برای رسیدگی به مسئولیت هایتان از خواب محروم کرده اید بیندازید، می بینید که در پایان روز، باز هم چند کار ناتمام برایتان باقی مانده و داشتن وقت بیشتر، باز هم به تمام و کمال انجام شدن کارهایتان منجر نشده است.

چه باید کرد؟

خواب ناکافی، نه تنها در درازمدت می تواند سلامت جسم و روانتان را با مشکلات بسیار مواجه کند، بلکه حتی در همان روز هم قدرت مغزتان برای پردازش اطلاعات و تمرکز کردن را پایین می آورد و شمار ا کند و کم دقت می کند. اگر می خواهید به همه کارهایتان برسید، شب ها هفت ساعت بخوابید و در میانه روز هم خود را به یک چرت ۲۰ دقیقه ای مهمان کنید تا مغزتان با آمادگی بیشتری برنامه هایتان را اجرا کند.

همه جا ساعت نصب کرده اید؟

اگر روی دیوار رو به رویی تان، رو میز گوشه اتاق، روی مچ دستتان و روی میز کارتان و خلاصه در همه گوشه هایی که چشمتان هرازگاهی به آن ها خیره می شود، ساعت گذاشته اید، باید انتظار تمام نشدن کارهایی را که قصد انجام دادنشان را داشته اید هم داشته باشید.

نگرانی بیش از حد در مورد زمان و مشخص کردن ساعت برای انجام شدن همه کارها، می تواند شما را از برنامه هایتان عقب بیندازد. اگر از آدم های ساعت دوست هستید، باید بدایند استرسی که این نگرانی به شما وارد می کند، یکی از دلایل همیشگی ناکامی شما در انجام کارهای روزانه تان است.

چه باید کرد؟

برای یک روز هم که شده، سعی کنید بدون ساعت زندگی کنید. اگر نگران هستید که زمان آوردن کودکتان از مدرسه بگذرد، می توانید ساعتی را برای یادآوری کودک کنید، اما جلوی چشمتان نگذاردیش. به خودتان بگویید که هر زمان کار شماره یک تمام شد، سراغ کار شماره دو می روید و به خاطر نگرانی در مورد چرخیدن عقربه های ساعت، کارها را نیمه کاره رها نمی کنید.

عادت های دیگران را کپی می کنید؟

اگر کارهایتان را براساس الگوهای رفتاری دیگران انجام می دهید، طبیعی است که وقت کم بیاورید و کارها را به خوبی که انتظار دارید پیش نبرید. نباید فراموش کنید که هر فرد با توجه به توانایی ها و محدودیت هایی که دارد، می تواند شیوه ای منحصر به فرد را برای انجام کارهایش انتخاب کند و اینکه رفتن از یک مسیر برای فردی موفقیت را به همراه داشته، معنایش این نیست که هر کسی با عبور از آن به موفقیت می رسد.

چه باید کرد؟

به جای کپی کردن عادت های دیگران، راهی مخصوص به خودتان را برای حل مسئله پیدا کنید. نمی گوییم از شکست ها و پیروزی های دیگران درس نگیرید، قرار نیست شما همه چیز را از روی نقطه صفر شروع کنید، اما نباید به خاطر توجه کردن به تجربه های دیگران، نوآوری را کنار بگذارید و از کشف کردن دست بردارید.

بیش از حد اجتماعی هستید؟

شاید متوجه نشوید که چند ساعت از روزتان را صرف شبکه های اجتماعی مجازی می کنید اما اگر یک روز با آگاهی بیشتری به این رفتارتان نگاه کنید، خواهید دید که بخش بزرگی از وقتتان در روز صرف اینستاگرام و سایت های خبری و چک کردن ای میل هایتان می شود. حتی اگر چند ساعت را صرف این رسانه ها نکنید، ممکن است با چک کردن این صفحات در میانه کارهایتان، تمرکزتان را از بین ببرید و زمان انجام شدن کارها را طولانی تر کنید.

چه باید کرد؟

به جای اینکه هر نیم ساعت یک بار سراغ تلفن همراهتان بروید و پیام های ناخوانده را بخوانید، با خودتان عهد کنید که تا کاری که مشغول انجام دادنش هستید تمام نشده، سراغ تلفن همراه و شبکه های اجتماعی مجازی نمی روید. به جای اینکه هرچند دقیقه یک بار سراغ گوشی یا تبلت تان بروید، می توانید حدود سه وعده ۲۰ دقیقه ای را صرف اینترنت گردی کنید و نگذارید اینترنت بازی در میانه روز، تمرکزتان برای انجام کارهای مهم تر را کم کند.

لقمه را دور سرتان می چرخانید؟

حتی اگر هیچ یک از اشتباهات گفته شده باعث هدر رفتن زمانتان نشوند، با طولانی کردن مسیر کارهایی که انجام می دهید، می توانید سرعتتان در انجام کارها را پایین بیاورید. شمایی که هر روز باید به چند کار مختلف برسید، اگر با راه و رسم ادغام مسئولیت ها آشنا نباشید، قطعا تا پایان روز به نیمی از کارهایی که انتظار داشته اید، نخواهید رسید.

چه باید کرد؟

برای کوتاه کردن مسیر انجام کارها، باید کارهای مشابه را همزمان با هم انجام دهید. برای مثال اگر هم باید غذا درست کنید و هم کابینت ها را مرتب کنید، در فاصله سرخ شدن پیان می توانید یکی از کابینت ها را مرتب کنید و وقتی غذا مشغول دم کشیدن است هم سراغ دیگری بروید. این الگو را می توانید به همه کارهایی که در طول روز موظف به انجامشان هستید، تعمیم دهید.

ماهنامه همشهری تندرستی - آسا ابراهیمی

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 180 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 0:55

سفید شدن موها در سنین پایین از جمله مسائل بسیار شایع مربوط به سلامت است که در بین همه جنسیت ها چه مرد و چه زن اهمیت بالایی دارد و گاهی میان افراد زیر ۲۰ سال نیز ظاهر می شود. البته طبیعی است که این مشکل بیشتر خانم ها را اذیت کند. بیشتر پزشکان و متخصصان بهداشت و سلامت بر این باورند افزایش روند سفید شدن سریع موها که حالا نگران کننده هم شده است در نتیجه آلودگی هایی است که از محیط زیست به طبیعت و سپس به بدن انسان نفوذ می کنند و از جمله مسائلی مانند غذاها، خورا کی های مصرفی و زندگی پراسترس روی می دهند.

با این حال، روش هایی نیز وجود دارند تا موهای خود را به طور طبیعی مشکی نگاه داریم یا دست کم سفید شدن آن ها را به تاخیر اندازیم. با برخی از ساده ترین شیوه های مطمئن و سالم که به حفظ رنگ مشکی موها کمک می کنند آشنا شوید.

از هندی ها کمک بگیرید

• انگور فرنگی بزنید

انگور فرنگی هندی یا Amla، از مفیدترین تر کیبات غذایی طبیعی است که می توان از آن استفاده کرد. شما می توانید پودر خشک این میوه را با کمی عسل مخلوط کرده و روزی ۲ مرتبه از آن استفاده کنید، همچنین می توانید از آبنبات های شیرین شده آن مصرف کنید. یکی دیگر از استفاده های این میوه، استفاده مستقیم آن روی موهاست. بد نیست موهای خود را با پودر خشک Amla بشویید و سپس با روغن غنی شده آن که به عنوان محافظ سیاهی مو شناخته می شود، موهای خود را چرب کنید. اگر می خواهید از شر شوره موی سر خلاص شوید، از مخلوط پودر این میوه و آب لیمو استفاده کنید. این مخلوط را به مدت ۲ ساعت قبل از شامپو زدن، به سر خود بمالید.

نسخه مادربزرگ ها جواب می دهد

با حنا سفیدی ها را محو کنید

اگرچه بسیاری از مادربزرگ های ما هنوز حنا را دوست دارند اما بسیاری از جوان ترها رنگ قرمزی تیره ای که حنا به موها می دهد را دوست ندارند. در صورتی که استفاده از حنا به جای رنگ مو، برای پیشگیری از سفید شدن موها توصیه شده است. برای این کار باید مقداری برگ حنا را در روغن خردل حرارت دهید. پیش از این که آن را روی سرتان ماساژ دهید، اجازه دهید این روغن تر کیبی دارویی چند ساعتی بماند تا خنک شود.

روی سرتان آشپزی کنید

از ادویه ها کمک بگیرید

برگ های کاری در اصل ادویه معطری هستند که برای مزه دار کردن غذاها استفاده می شوند. با این وجود، این ماده محتوی مواد بیوشیمیایی ای است که ریشه موها را محکم کرده و شادابی پوست سر را افزایش می دهد. سعی کنید در غذاهای روزانه خود بیشتر از برگ های کاری استفاده کنید، همچنین می توانید مقداری برگ کاری له شده را با روغن نارگیل مخلوط کنید و از آن به عنوان تونیک ضد سفید شدن مو استفاده کنید.

کره ای که از شیر خالص گاو گرفته می شود نیز ماده ای برای جلوگیری از آغاز سفید شدن موها شناخته شده است. این یکی از دلایلی است که پزشکان مکتب طب سنتی و گیاهان باستانی هندوستان که آیورودا نام دارد، بر خوردن حداقل مقدار کمی کره خالص که از شیر گاو گرفته شده باشد، به عنوان دارویی برای جلوگیری از سفید شدن موها تا کید کرده اند.

در طبیعت هم درمان وجود دارد

از ماسک های گیاهی استفاده کنید

۱ اسپیرولینا (نوعی جلبک دریایی):به خاطر دارا بودن مواد معدنی مهم و ضروری و البته نادر و کلروفیل موجود در آن، یک نوع تونیک موی مشهور است. ۲ پروتئین و آمینو اسیدها: پروتئین و آمینواسیدهای بدن خود را با مصرف متعادل گوشت قرمز، ماهی، شیر، سبزی ها و حبوبات افزایش دهید. آمینو اسیدهایی مانند سیستین و تیروزین در بسیاری از فرآورده های ضد سفیدی مو یافت می شوند که بر اثربخشی آن ها تا کید شده است.

۳ ویتامین E: وجود این ویتامین برای مراقبت بیشتر از ایمنی پوست سر و سالم نگه داشتن ریشه موها، ضروری است. منابع توصیه شده این ویتامین عبارتند از، جوانه ها، اسفناج، تخم مرغ، شیر، کره، آجیل ها و روغن های نباتی.

ماساژ درمانی کنید

افزایش جریان خون در پوست سر

اغلب اوقات، پوست سر به دلایل وراثتی یا بالا بودن سطح استرس و مشکلات روحی، از کمبود جریان خون رنج می برد. این مسئله به تامین مواد مغذی پوست آسیب وارد می سازد و سبب افزایش ناگهانی تعداد موهای سفید می شود. برای ممانعت از این رویداد، جریان خون را در پوست سرتان با ماساژهای منظم سر خود افزایش دهید.

این عمل به عنوان یک استراتژی مفید تاثیر بسیار خوبی دارد، به این معنا که اضطراب ها و تنش ها را کم کرده و به شما جهت بهتر شدن جریان خون یاری می رساند. در صورتی که پوست سر را با روغن کنجد، روغن نارگیل، روغن خردل و روغن هایی از این دست ماساژ دهید، نتایج بهتری حاصل می شود.

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 158 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 0:55

گسترش به کارگیری فناوری در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی در جوامع کنونی، ایجاد کتابخانه های دیجیتال را در پی داشته است. و از آنجا که منابع انسانی تأثیرگذارترین مؤلفه در کتابخانه ها می باشند، می توان از تبدیل کتابداران سنتی به کتابداران دیجیتال حایز مهارتهایی خاص در این زمینه به عنوان پیش نیاز تبدیل کتابخانه ها به کتابخانه های دیجیتال اشاره کرد. از این رو، پژوهش حاضر، با هدف بررسی روش های بهره گیری از کتابخانه دیجیتال در تقویت برنامه درسی دانشگاه ها، انجام گرفته است. کتابخانه های دیجیتالی به عنوان نمود تغییرات در رسانه های اطلاعاتی، تحولی نسبتأ جدید در همه سازمان ها و خصوصا دانشگاه ها به حساب می آید.

ایجاد، نوآوری و ارائه خدمات در کتابخانه دیجیتالی از مهارت های جدید متخصصان کتابداری است. از سوی دیگر پروژه های کتابخانه های دیجیتالی چالش های فراوانی را در عرصه های مختلف چون نوع منابع، تجهیزات دیجیتال سازی، نیروی انسانی، حفاظت و نگه داری منابع و مدیریت به دنبال دارد. با این حال چنانچه پروژه ایجاد کتابخانه دیجیتال همسوی خط مشی و اهداف سازمان مادر باشد، منافع زیادی را برای سازمان، کاربران و در نهایت جامعه به دنبال خواهد داشت به طورکلی، میزان توانمندی در بهره گیری از کتابخانه دیجیتال در دانشگاه ها پایین بوده است، اما درصد بالایی از دانشگاه ها از اهمیت مهارت های دیجیتال آگاهند. در این مقاله به صورت مروری کتابخانه ای روش های بهره گیری از کتابخانه دیجیتال در تقویت برنامه درسی دانشگاه ها مورد مطالعه قرار گرفته است.

عنوانفایل
روش های بهره گیری از کتابخانه دیجیتال در تقویت برنامه درسی دانشگاه هاapplication/pdf
1.pdf
575 KB

مسعود رستمی

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 170 تاريخ : شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 5:03

زندگی ای که برایتان ساخته می تواند رویای هر کسی باشد. مردی که همیشه در خدمت شماست، برای به دست آوردن دلتان به هر دری می زند و حاضر است برای دیدن لبخند شما، همه خواسته هایش را قربانی کند. مردی که از علایقش مصرف نظر می کند تا محبت شما را جلب کند و خواسته هایش را نادیده می گیرد تا جاده را برای رسیدن شما به اهدافتان صاف کند.

شاید از نظر بسیاری از دوستانتان همسری رویایی به نظر برسد، اما اگر نظر روان شناسان را بخواهید، این مرد نه تنها از پس خوشبخت کردن شما بر نمی آید، بلکه با رفتارهای به ظاهر فداکارانه اش می تواند زندگی را برایتان سخت کند. واقعیت این است که چنین مرد به ظاهر فداکاری همیشه عاشق شما نیست و هدفش از تک تک قدم هایی که برای خوشحال کردنتان بر می دارد، جلب محبت شما و وابسته کردنتان به خود است. شاید در اولین روزهای آشنایی او را مهربان و فداکار بدانید و درست نشناسیدش، اما اگر این مطلب را بخوانید، می توانید خودتان را از مشکلات زندگی با مهرطلب ها نجات دهید.

هرچی تو بگی؛ فقط نرو!

مهرطلب ها، برای برآورده کردن خواسته های دیگران به هر دری می زنند. آن ها چیزی جز جلب محبت دیگران نمی خواهند و مدام این سوال را در ذهنشان تکرار می کنند که آیا «دیگران من را دوست دارند یا نه؟» به همین دلیل هر رفتاری که احتمال رنجیده شدن دیگران را در پی داشته باشد، توسط یک مهرطلب با رفتاری که باعث خوشحالی دیگران است، جایگزین می شود.

یکی از خطاهای فکری که مهرطلب ها گرفتارش می شوند، این است که «اگر مطابق میل دیگران رفتار نکنم، آن ها مرا طرد می کنند.» برای یک مهرطلب مهم نیست دیگران چه خواسته ای از او دارند. او حاضر است همه خواسته های خودش را به تعویق بینداز تا همیشه و در هر شرایطی تک تک انتظارات دیگران را برآورده کند.

چنین فردی حاضر است در کارش دچار مشکل شود، اما وقتش را برای کسانی که از او انتظار کمک دارند خرج کند، او در زندگی زناشویی، حتی زیر بار شیوه های آزاردهنده روابط جنسی می رود، چون تصور می کند اگر در این موارد به همسرش نه بگوید، توسط او طرد می شود و شریک زندگی اش برای جبران نیازهایی که همسرش آن ها را برآورده نکرده، به او خیانت می کند.

نه به خاطر تو، به خاطر خودم!

آن ها عاشق شنیدن جمله هایی مثل «نمی دانم بدون تو چه کنم!»، «اگر یک روز نباشی می میرم»، «تو مثل یک ناجی می مانی» و... هستند و با بیش از اندازه خدمت کردن به دیگران، آن ها را بدعادت می کنند. البته ایجاد چنین حسی در دیگران، همه آن چیزی است که یک مهرطلب زندگی اش را وقف آن می کند. با اینکه در ظاهر رفتار مهرطلب ها نوعی فداکاری به نظر می رسد، اما این افراد در عمق وجودشان به شدت خودخواه هستند.

خودخواهی آن ها تا جایی پیش می رود که پذیرفتن اینکه دیگران آن ها را دوست ندارند و عاشقشان نیستند برایشان دشوار می شود. این افراد همه تلاششان را برای نیازمند کردن دیگران به خود انجام می دهند، اما واقعیت این است که خودشان به محبت و جلب مهر دیگران نیازمندند، اما وانمود می کنند به محبت کردن و نه محبت دیدن نیازمندند.

تو هم قدرم را نمی دانی!

در حالی که مهرطلب ها انتظار دارند آدم های مقابلشان همیشه قدردان زحماتشان باشند و آن ها را ستایش کنند، کسانی که مدام در معرض مهر افراطی این افراد قرار دارند، به مرور نسبت به آن ها دچار خشم می شوند. از آنجایی که آدم های مقابل مهرطلب ها، خود را نیازمند می بینند، بعد از مدتی از ضعف و نیازمندی شان خسته و آزرده می شوند و به جای ستایش کردن مهرطلب ها، آن ها را متهم می کنند.

حمله کردن این احساسات به آدم های زندگی مهرطلب ها، آرام آرام یک جنگ بزرگ را رقم می زند و داستان رابطه مهرطلب با دیگران، همیشه با این جمله که «دستم نمک ندارد!» به پایان می رسد.

مهرطلب ها مدام به اطرافیانشان سرویس می دهند، کارهایی را که دیگران می خواهند، انجام می دهند و به نوعی آچار فرانسه آدم های دیگر هستند؛ اما هدف آن ها از این کارها، انجام وظایف انسانی نیست، بلکه می خواهند دیگران را تا اندازه ای به خود نیازمند کنند که به تنهایی از پس انجام کارهایشان برنیایند و همیشه به مهرطلب ها محتاج باشند. درواقع کمک های بیش از اندازه توسط این افراد، ابزاری است برای محتاج نگه داشتن دیگران به خودشان. آن ها دوست دارند ناجی دنیای دیگران باشند و به خاطر همین اهمیتی که کسب می کنند، همیشه مورد لطف و محبت آدم های اطرافشان قرار بگیرند.

گرچه مهرطلب ها خودشان را انسان هایی فداکار و بخشنده معرفی می کنند، اما همان طور که گفتیم، واقعیت دیگری پشت روابط آن ها پنهان شده است. آن ها تک تک لطف هایی را که به دیگران کرده اند، به خاطر می سپارند و وقتی با برخورد منفی آدم های اطرافشان رو به رو شوند، همه لطف هایی که کرده اند را به آن ها یادآوری می کنند.

بعد از جلسه دادگاه فرضی که مهرطلب در آن همه آدم های دیگر را متهم به قدرنشناسی می کند، برگ تازه ای از زندگی این آدم ها ورق می خورد، مهرطلب بعد از این ناکامی انرژی ای را که برای برآورده کردن خواسته های آدم ها گذاشته، صرف فرد یا افراد دیگری می کند و داستان شکست خوردن و شروع مجدد مهرطلب او، آن قدر تکرار می شود که در پایان به فردی ناکام، خشمگین، خسته و افسرده تبدیل می شود.

نگاهی به خودتان بیندازید؛ شما چقدر به مهرطلب ها شبیه هستید؟

مراقب باشید!

اگر شما یک مهرطلب هستید، باید مراقب باشید با رفتارهای محبت طلبانه تان به رابطه خود و همسرتان بیشتر از این صدمه نزنید. مهم ترین کمکی که برای فرار از سرنوشت دردناک این افراد باید به خود بکنید، تغییر پیش فرض های ذهنی تان است. شما باید باور کنید که برای جلب رضایت دیگران به دنیا نیامده اید و قرار نیست اولویت های زندگی تان را براساس خواسته آدم های دیگر تنظیم کنید. شما برای داشتن یک زندگی آرام و شاد، باید به خودتان یادآوری کنید که رضایت خودتان در اغلب موارد باید مقدم بر جلب رضایت دیگران باشد.

برای خلاص کردن خودتان از مشکلات گفته شده، لازم است قبل از انجام هر کاری دو سوال کلیدی را از خود بپرسید. در قدم اول باید به این سوال پاسخ دهید که «من کار خوب را چرا انجام می دهم و کار بد را چرا انجام نمی دهم؟» و در قدم دوم باید جواب این سوال را پیدا کنید که «کاری که من می کنم، فارغ از نظری که دیگران در موردش دارند، از جهت اخلاقی و انسانی درست است یا اینکه تنها به دنبال جلب رضایت دیگران هستم؟»

اگر با یک مهرطلب زندگی می کنید

از اینکه با یک مهرطلب زیر یک سقف زندگی می کنید تعجب نکنید؛ حتی از اینکه خودتان هم در درونتان یک مهرطلب را پنهان کرده باشید، نباید تعجب کنید! انگار اغلب ما طوری تربیت شده ایم که ناخواسته و ناخودآگاه خواسته هایمان را فراموش کنیم یا به تعویق بیندازیم تا خواسته های دیگران برآورده شود. در تربیت اغلب ما همیشه نظر دیگران خیلی مهم بوده است و راضی نگه داشتن آدم ها یکدیگر همیشه برایمان مهم بوده است.

مایی که از سال های کودکی با این پیش فرض ها بزرگ شده ایم، یادمان رفته خودمان از زندگی چه می خواهیم. همین شیوه های تربیتی به مهرطلب ها یادداده که یک کار را نه به خاطر درست بودنش، بلکه به خاطر جلب نظر دیگران انجام دهند. شاید هیچ کس مثل فردی که خودش گرفتار مشکل شده، نتواند برای بیرون آمدن از این بحران تلاش کند. در نتیجه اگر با یک همسر مهرطلب زندگی می کنید، شما به تنهایی نمی توانید از پس تغییر دادن عادت های مهرطلبانه اش بربیایید. تنها کاری که شما برای نجات دادن او و رابطه تان می توانید انجام دهید، این است که محبت های افراطی اش را نپذیرید.

شما نباید بدون رنجاندن همسرتان به مهرطلبی که مدام می خواهد در اختیار شما باشد و کارهایتان را انجام دهد، بگویید: «ممنون که به فکرم هستی اما خواهش می کنم این قدر به من کمک نکن و اجازه بده برخی کارها را خودم انجام دهم!» شما می توانید به همسرتان بگویید: «خودم از پس انجام این کار بر می آیدم و مطمئن باش اگر نیازی به کمک داشتم، حتما موضوع را با تو در میان می گذارم!»

اگر مادر هستید

اگر نمی خواهید بعد از مادرشدن، یک مهرطلب را به جمع مهرطلب های دنیا وارد کنید، هرگز به او نگویید «به خاطر اینکه من یا دیگران دوستت داشته باشند، این کار را بکن!» شما به جای دادن چنین پیام هایی به فرزندتان، باید به او یاد دهید که کارهایش را با توجه به عواقب اخلاقی و انسانی که می توانند به همراه بیاورند مورد قضاوت و بررسی قرار دهد و همیشه خودش بدون پنهان شدن پشت شما یا آدم های دیگر با پیامدهای منطقی رفتارهایش رو به رو شود.

ماهنامه همشهری تندرستی - عاطفه کیانی نژاد

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 240 تاريخ : شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 5:03

روش های خانگی برای لاغر شدن

اگر حقیقتا به دنبال کاهش وزن هستید باید بدانید که هیچ راه میان بری برای رسیدن به این هدف وجود ندارد، بنابراین اگر فکر می کنید برنامه های رژیمی که باید بابتش هزینه کنید و کمپین های معروف به «کاهش وزن بدون ورزش» می توانند باعث لاغر شدن شما شوند، بهتر است بدانید که خودتان را گول می زنید. اگر واقعا می خواهید وزن کم کنید، باید اهل عمل باشید و رژیم غذایی مناسبی همراه با ورزش داشته باشید.

بسیار ساده است؛ راز اصلی برای کاهش وزن و لاغر شدن در این است که نسبت به میزانی که در روز کالری می سوزانید، کالری کمتری مصرف کنید. به طور خلاصه باید گفت که برای کاهش یک پوند در یک روز، باید بتوانید هر روز ( به مدت ۷ روز ) از طریق غذایی که می خورید حدود ۵۰۰ کالری بیش از آنچه مصرف می کنید، بسوزانید. با اینکه این مسئله ممکن است آسان به نظر برسد، شاید اجرا و عملی کردن آن کمی سخت تر باشد. بنابراین، در اینجا به چند راهکار ساده اشاره می کنیم که کمک تان می کند به راحتی ظرف یک هفته نیم کیلو وزن کم کنید.

برای لاغر شدن این نوشیدنی را جایگزین چای کنید

چای صبحگاهی ( همراه با شیر و شکر ) حدود ۴/۷۹ کالری به شما می دهد. در حالی که اگر آن را با چای لیمو جایگزین کنید می توانید مصرف کالری خود را به ۸/۱ برسانید. از طرفی می توانید چای سبز ( بدون شکر ) مصرف کنید که حدود ۹/۲ کالری دارد، بنابراین در کل می توانید از طریق این رژیم ۶/۷۸ کالری کم کنید.

برای لاغر شدن به جای صبحانه سنگین، موز بخورید

صبحانه سنگین حاوی کربوهیدرات و قند مثل انواع کورن فلکس یا انواع نان خصوصا نان های سفید به همراه مربا، انرژی شما را می گیرد و باعث می شود هنوز ظهر نشده گرسنه شوید و به دنبال خوردن خوراکی های شیرین باشید.

گزینه سالم و کم کالری برای صبحانه می تواند موز باشد. هر موز کوچک حدود ۱۱۷ کالری به شما می دهد. بهترین مزیت خوردن موز در صبحانه این است که تا چند ساعت احساس گرسنگی نخواهید داشت، بنابراین کالری کمتری دریافت خواهید کرد و لاغرتر خواهید شد.

اگر می خواهید لاغر شوید شیر پرچرب را حذف کنید

یک لیوان شیر گاو به طور عادی حدود ۱۶۸ کالری دارد ( به استثنای کالری های موجود در شکر و سایر چیزهایی که به شیر اضافه می کنید ). به جای آن اگر از شیر بدون چربی یا کم چرب استفاده کنید ( که در هر فنجان تنها ۷۲ کالری دارد ) به راحتی می توانید ۹۶ کالری کم کنید.

برای لاغر شدن به جای ساندویچ های چرب، ساندویچ سبزیجات بخورید

هر ساندویچ سبزیجات حاوی سیب زمینی پخته، تکه های گوجه، تکه های خیار با چاشنی و پیاز در کل ۲۴۰ کالری دارد، اما همین ساندویچ به شکل تست شده همراه با پنیر باعث بالا رفتن میزان کالری شده و آن را به ۳۰۰ می رساند که البته به نوع نانی هم که مصرف می کنید ارتباط دارد. با این تغییر جزئی می توانید در یک وعده، حدود ۱۰۰ کالری کمتر مصرف کنید. چربی و پنیر را کنار گذاشته و سبزیجات مصرف کنید.

برای لاغر شدن عادت های غذایی تان را عوض کنید

هر چیپس سیب زمینی در یک بسته حاوی ۱/۸ کالری است، بنابراین خودتان محاسبه کنید ببینید که چند کالری در یک بسته چیپس وجود دارد. به طور مشابه، یک تکه بیسکویت گندمی حدود ۳۱ کالری به شما می دهد؛ بنابراین حتی اگر ۵ بیسکویت بخورید، می شود ۱۵۵ کالری؛ در عین حال که باز هم احساس گرسنگی خواهید داشت. به جای آن می توانید یک میوه بخورید که هم شما را سیر و اشباع می کند و هم میزان مصرف کالری تان را کاهش خواهد داد. مثلا یک پرتقال متوسط تنها ۶۲ کالری به شما می دهد؛ بنابراین می توانید سیر شوید بدون آنکه کالری زیادی دریافت کنید.

اگر می خواهید لاغر شوید پروتئین سفید را به سبد غذایی تان اضافه کنید

وقتی صحبت از خوردن مرغ و ماهی می شود، کباب کردن آنها در مقایسه با نوع سرخ شده همراه با پودر سوخاری یکی از بهترین روش های مصرف آنهاست. یک بشقاب مرغ سرخ شده یا سوخاری حدود ۲۵۰ کالری دارد درصورتی که اگر مرغ بریان مصرف کنید، در یک وعده حدود ۱۱۴ کالری به شما خواهد داد. به طور مشابه، ماهی با پودر کاری (که با شیر و شکلات پخته می شود) حدود ۵۴۷ کالری دارد.

اما اگر به جای آن ماهی کباب پز مصرف کنید می توانید به طور چشمگیری میزان مصرف کالری تان را کم کنید. برای مثال یک برش ماهی سالمون کباب پز حدود ۱۲۰ کالری دارد. بنابراین حتی اگر دو برش ماهی کباب پز شده بخورید، می توانید کالری مصرفی تان را نزدیک به ۳۰۰ تا کم کنید که تفاوت بزرگی است. اگر غذاها را آبپز شده میل کنید حتی می توانید حجم بیشتری غذا بخورید با این حال کالری کمتری دریافت کنید.

برای لاغر شدن به جای نوشیدنی های گازدار، از آب خالص استفاده کنید

تمام نوشیدنی های گازدار حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ کالری دارند، سعی کنید آنها را از رژیم خود حذف کرده و برای رفع تشنگی آب بنوشید. کالری آب صفر است بنابراین می توانید در کل با نوشیدن آن ۱۷۰ کالری جلو بیفتید. علاوه بر این، آب می تواند تمام مواد زائد و سموم را از بدن تان دفع کرده و به جوان ماندن بدن تان کمک کند.

برای لاغر شدن مصرف پلو را به حداقل برسانید

از آنجا که سبزیجات سرشار از مواد مغذی هستند، سبزیجات خانگی پخته شده همراه با ۲ کف دست نان سبوس دارگزینه ای عالی برای ناهار است. اما حتی اگر مجبور شدید بیرون از خانه غذا بخورید، سعی کنید به جای آنکه یک پرس سبزیجات خالی بخورید، غذایی بخورید که مخلوطی از سبزیجات و نان باشد. پلو حدود ۳۸۳ کالری دارد. سبزی و ۲ تکه نان سبوس دارحدود ۲۶۶ کالری به شما می دهد. بنابراین اینجا هم می توانید ۱۱۷ کالری کمتر مصرف کنید.

برای لاغر شدن نیمرو را فراموش کنید

یک تخم مرغ پخته حدود ۷۸ کالری دارد. این در حالی است که نیمرو دارای کالری اضافه یعنی بالای ۱۰۰ کالری است. البته این قضیه به این موضوع هم بستگی دارد که آن را با روغن عادی یا روغن حیوانی سرخ کنید که در میزان کالری مصرفی تاثیر خواهد داشت، بنابراین اگر تخم مرغ پخته بخورید، می توانید حدود ۳۰ کالری از رژیم غذایی تان کم کنید.

برای لاغر شدن کمی کالری بسوزانید

اگر کم غذا بخورید اما شیوه زندگی تان به نحوی باشد که زیاد تحرک نداشته باشید، کار زیادی از پیش نخواهید برد، سوخت و ساز بدن تان کندتر شده و اهدافی که برای کاهش وزن دارید سخت تر خواهد شد. انجام برخی کارهای خانه مانند تمیز کردن گرد و خاک، جارو کردن و غیره کمک تان می کند تا بتوانید ظرف یک ساعت، حدود ۲۵۰ کالری بسوزانید.

قدم زدن آهسته یا با سرعتی نه چندان زیاد هم به شما کمک خواهد کرد ظرف ۳۰ دقیقه بتوانید ۱۰۵ کالری کم کنید. دویدن بهترین گزینه است؛ با دویدن ظرف ۱۵ دقیقه می توانید ۱۷۴ کالری از دست بدهید. اگر هنگام آهسته قدم زدن خیلی احساس خستگی به شما دست داد، سعی کنید تنها ۳۰ دقیقه راه بروید؛ با این کار می توانید ۷۵ کالری کم کنید. به علاوه سعی کنید استخر را هم امتحان کنید چون کمک می کند ظرف ۳۰ دقیقه ۱۵۰ کالری بسوزانید.

دسته جمعی غذا بخورید

برای کاهش وزن آسان و طبیعی به صورت خانوادگی و دسته جمعی غذا بخورید و وزن کم کنید. خیلی از افراد چاق ترجیح می دهند در حضور دیگران یا چیزی نخورند یا اگر همراه خانواده و به صورت دسته جمعی غذا می خورند، این طور وانمود می کنند که کم غذا هستند. توصیه ما به شما این است که به صورت خانوادگی و دسته جمعی غذا بخورید چراکه اگر آشنایان تان دچار افزایش وزن نباشند، شیوه غذاخوردن آنان مشوق شما در کنترل غذای دریافتی خواهد بود.

به علاوه هرگز جلوی تلویزیون غذا نخورید. معمولا افرادی که جلوی تلویزیون غذا می خورند، بدون فکر این کار را انجام داده و توجهی ندارند که چه حجم غذایی در این حالت وارد بدن شان می کنند. بهتر است شام را در کنار خانواده یا همراه با دوستان صرف کنید و هنگام شروع غذا، تلویزیون را خاموش کنید تا به آنچه می خورید توجه بیشتری داشته باشید.

برای لاغر شدن انگیزه داشته باشید لطفا!

اگر معتقد باشید که تبلیغات لاغری در کوتاه مدت فقط برای کسب پول هستند، باید بدانید برای اینکه لاغر شوید زمان زیادی لازم دارید بنابراین باید انگیزه زیادی هم داشته باشید.

اگر یک یا دو هفته وزن تان حین رعایت رژیم کاهش نیافت، انگیزه لاغری را ازدست ندهید. روند تغییرات وزن، پلکانی است و مانند سقوط آزاد نخواهد بود چراکه بدن شما به طور طبیعی نسبت به تغییرات وزن مقاومت می کند، ولی همان طور که استعداد افراد مختلف در یادگیری، ورزش و سایر جنبه های زندگی متفاوت است، شاید استعداد شما به چاقی نسبت به اقوام درجه اول تان بیشتر باشد ولی این به معنای ناامیدی نیست. باید با کوشش بیشتر، این مقاومت را نیز شکست دهید.

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 177 تاريخ : شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 5:03

اگر دروغ های مصلحتی را کنار بگذاریم و به افرادی بر می خوریم که خیلی زیاد و در مسایل کوچک و بزرگ، دروغ می گویند. به این دروغ ها، دروغی های مرضی می گویند. درواقع دروغگوهای مرضی دروغ می گیوند تا در خیال خودشان از حریمشان محافظت کنند، دوست داشتنی و موجه به نظر برسند، به منافع مادی یا اجتماعی بیشتری درست پیدا کرده یا اینکه از مجازات فرار کنند.

در قابل گروه دیگری از دروغگوها هم حساب شده دروغ می گویند و این کار را هم زیاد و هم به صورت حرفه ای انجام می دهند. علت دروغگویی هرچه که باشد با گذشت زمان، بدتر و بدتر می شود. چرا که اصل بر این است که وقتی آدم یک دروغ می گوید، بعدها ناچار می شود که برای رفع و رجوع آن، دروغ های بیشتری بگوید. با دکتر مسعود اسدی، روانشناس درباره این دروغ ها به ویژه میان افراد متاهل گفت و گو کرده ایم.

همه ما در زندگی فرد دروغگویی را سراغ داریم و شاید هم خودمان یک فرد دروغگو باشیم. بدون شک کسی به افراد دروغگو احترام نمی گذارد، روی آنها حساب باز نمی کند اما پرسش اینجاست که چطور یک فرد دروغگو را شناسایی کنیم؟ افراد دروغگو معمولا از نظر نوع رفتاری با یکدیگر شباهت بسیاری دارند که دانستن بعضی از خصوصیات به ما کمکمی کند تا حدودی انسان دروغگو را بشناسیم. احتمالا شما هم شنیده اید که چشم ها هیچ وقت دروغ نمی گویند.

در مورد دروغگوها این نکته صادق است چون بیشترشان از نگاه کردن مستقیم به شما خودداری می کنند. همچنین چشم های آنها به نقاط مختلف حرکت می کند. در عین حال، آنها معمولا از نگاه مستقیم به شما احساس ناراحتی می کنند و سعی می کنند مستقیم به شما نگاه نکنند. فرد دروغگو معمولا هنگام حرف زدن حرکات اضافی زیادی دارند و زیادی تپق می زنند و از اشتباهات فراوان گفتاری به سرعت می گذرند. همچنین آنها همیشه کلی گویی می کنند و بارها این کلیات را تکرار می کنند و همه تلاش شان این است تا خودشان را قانع کنند. هنگامی که سعی دارید در مورد موضوع مورد بحث از افراد دروغگو سوال کنید، بلافاصله موضوع بحث را عوض می کنند و حتی اگر سوال شما را متوجه شوند این طور وانمود می کنند که سوال شما را نشنیده اند. و با این کار به بحث خاتمه می دهند. از طرفی اگر قدری به صحبت آنها شک دارید شما را متهم به بی اعتمادی می کنند و خیلی سریع با این کار به بحث خاتمه می دهند.

برخورد با دروغگوها

اگر مطمئن هستید که فردی دروغ می گوید، نباید به سرعت عکس العمل نشان دهید. این کار باعث می شود که فرد مقابل احساس شرمندگی و خجالت زدگی کند. بهتر است به شخص دروغگو نشان دهیم که متوجه دروغش شده ایم. این کار باعث می شو که او کمی بترسد و احتمالا بار دیگر دروغ نگوید.

شیوه هایی برای شناسایی و مقابله با دروغ

دروغ سنج خانگی

وقتی همسر دروغ می گوید

بدون شک زندگی کردن با یک همسر دروغگو اصلا خوشایند نیست. ممکن است شما بارهای اول که همسرتان دروغ می گوید عکس العمل خاصی نشان ندهید اما بعد از مدتی کم کم نسبت به او بی اعتماد می شوید یا گاهی با او به تندی و با عصبانیت برخورد می کنید. این خود ما هستیم که مشخص می کنیم در زندگی مان دروغ گفتن تا چه حد مجاز است. اگر همسر شما تا به حال بیش از چند بار به شما گفته باشد برای ورزش به باشگاه می رود ولی درواقع به جای رفتن به باشگاه به خانه یکی از دوستانش برود، این امر ممکن است شما را کمی ناراحت کند اما احتمالا مشکل خیلی بزرگی در زندگی ایجاد نمی کند؛ هرچند بهتر است در این باره با هم صحبت کنید.

زن و شوهرها باید قبول کنند گاهی دروغ گفتن یک نفر و انعطاف پذیری طرف دیگر درباره آن دروغ می تواند تنش کمتری در زندگی آن ها ایجاد کند و در نتیجه خانه آن ها آرامش بیشتری داشته باشد؛ البته به شرطی که مدام تکرار نشود. گاهی نیز این دروغ ها می تواند آنقدر بزرگ باشد که یکی از طرفین طاقت تحمل آن ها را از دست بدهد. به عبارتی در بعضی موارد دروغ گفتن می تواند تبدیل به یک مشکل کاملا پیچیده شود و طرفین را کاملا درگیر کند. در چنین شرایطی باید دنبال یک راه حل برای دروغگویی باشید.

یک تاکتیک طلایی

قبل از این که بخواهید درباره دروغگویی همسرتان با او حرف بزنید بسیار مهم است که حسابی فکر کنید و پاسخ های او را پیش بینی کنید. اگر به جواب های احتمالی او فکر نکنید به طور حتم نمی توانید به درستی با او صحبت کنید و گفت و گوی موثری نخواهید داشت. پس اول از همه سعی کنید، واکنش و تمام جواب های احتمالی او را با توجه به شرایط حدس بزنید. خودتان را آماده کنید که همسرتان حقیقتی را به شما بگوید که شما دوست ندارید بشنوید او ممکن است چیزهایی به شما بگوید که برای تان سخت است. در انتهای صحبت هایتان هم باید تمام حدها را باری هم مشخص کنید و به او بگویید که در چه جاهایی اصلا مجاز نیست که دروغ بگوید. اگر بعضی از دلیل های همسرتان شما را قانع کرد، به طور روشن و واضح به او بگویید که حرف های او را قبول دارید. در این بین بهتر است به او فرصت دهید که خود را اصلاح کند.

اگر خودتان دروغگو هستید

دلایل دروغگویی هرچه که باشد اگر شما در پی جبران و کنار گذاشتن آن هستید، موفق خواهید شد فقط باید توجه داشته باشید که این کار ممکن است مقداری طول بکشد به ویژه اگر مدت هاست که دچار این مشکل شده اید، بدانید که باید زمان صرف کنید و زحمت بکشید تا رفته رفته این عادت را ترک کنید؛ بنابراین نباید ناامید شوید و با چند بار شکست دست از تلاش بردارید چون اگر هدف تان واقعیت ترک دروغگویی است حتما موفق خواهید شد.

قدم بعدی بعد از شناسایی دلایل دروغگویی این است که ببینید آیا خودتان به تنهایی می توانید از عهده درمان این مشکل بربیایید یا به کمک یک روانشناس نیاز دارید. همچنین بررسی کنید که معمولا چه زمانی و در چه موقعیت هایی دچار دروغگویی می شوید؛ آیا در محیط کار یا در جمع دوستان بیشتر دروغ می گویید یا در جمع خانواده. سپس باید مشخص کنید که فراوانی این دروغگویی چقدر است و این را به عدد و رقم دربیاورید و روی کاغذ بنویسید.

در گام آخر در مقطعی از زمان مثلا در طول یک هفته میزان دروغ هایتان را کم کنید مثلا از ۱۰ مورد به ۶ یا ۵ مورد برسانید و به همان میزان که موفق بوده اید برای خودتان پاداشی در نظر بگیرید؛ مثلا کاری را که علاقه دارید انجام بدهید. با همین راهکار ساده می توانید به مرور زمان از شر دروغگویی خلاص شوید.

ایران +، ضمیمه ایران - پریسا اصولی

- - , .

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 159 تاريخ : چهارشنبه 19 اسفند 1394 ساعت: 23:32

اینکه ما فکر کنیم تمامی کسانی که به سرطان مبتلا می شوند یک نوع سرنوشت را پیدا می کنند تصوری کاملا اشتباه است. بسیاری از افراد به راحتی می توانند سرنوشت خود را تغییر دهند و خود را در گروه نجات یافتگان قرار دهند. در اینجا با زنان مشهوری آشنا می شوید که به سرطان سینه مبتلا شدند اما توانستند پس از دست و پنجه نرم کردن با این بیماری، آن را شکست بدهند و به زندگی عادی خود بازگردند.

کریستینا اپل گِیت

سال ۲۰۰۸ در سی و هفت سالگی اعلام کرد که به تشخیص پزشکان به سرطان پستان مبتلا شده است. سرطان با ام آر آی آشکار شد، و آزمایش ها نشان دادند که کریستینا حامل ژن سرطان پستان است (مادر او نیز از همین سرطان جان به در برده). هر دو پستان او را پاکسازی کردند که جراحی ترمیمی را نیز در پی داشت، و از آن پس اثری از سرطان در او باقی نمانده است. کریستینا در گفت و گویی بی پرده با نشریه ELLE از زندگی با بدن جراحی شده خود گفت: «متاسفانه از آن به بعد باید زندگی با آن پستان های مصنوعی را آغاز کنید، و این هر روز به یادتان می آورد که این بلا بر سر شما آمده و بخشی از بدنتان تغییر چشمگیری کرده، پذیرفتن آن گاهی بسیار دشوار است.»

از بخت خوش، کریستینا، بازیگر سینما توانست در ژانویه ۲۰۱۱ فرزندی به دنیا بیاورد.

شریل کراو

سال ۲۰۰۶، اندکی پس از پایان قرارداد خود با لنس آرمسترانگ، دریافت که به سرطان پستان مبتلا شده است. شریل، خواننده و ترانه سرا، که دو فرزندخوانده دارد در گفت و گو با نشریه AARP نوشت: «دنیای من داشت از هم می پاشید. احساس می کردم زمین را از زیر پایم کشیده اند.» او بی پرده اعلام کرد که تحت عمل جراحی «با تهاجم کمینه» قرار گرفته و از آن پس اثری از سرطان در او باقی نمانده است.

آن رامنی

مادر پنج پسر و همسر نامزد جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری امریکا در انتخابات سال ۲۰۱۲ درباره مشکلات جسمی خود صادقانه با مردم سخن گفته است. او افزون بر سرطان پستان که در ۲۰۰۸ تشخیص داده شد گرفتار بیماری ام اس است. آن رامنی از سرطان مجرای شیردهی، گونه ای غیرتهاجمی از سرطان پستان، جان به در برد و برای پاکسازی غدد پستان تن به جراحی داد. البته چون سرطان هنوز در مرحله صفر بود، به شیمی درمانی نیازی پیدا نشد. او درباره این تجربه خود گفت: «شما به تنهایی نمی جنگید. دوستان و خانواده با شما در این جنگ همراه می شوند، بازو به بازوی یکدیگر پیش می روید. به نظرم مهم ترین درسی که از این ماجرا گرفتم اهمیت فراوان تشخیص بیماری در مراحل اولیه است.»

اولیویا نیئتن جان

پس از تشخیص سرطان پستان در ستاره مجموعه تلویزیونی Grease، درمان آغاز شد و یک سال ادامه یافت. اولیویا که یک فرزند دارد اظهار داشت: «من هر روز برنامه مراقبه داشتم. به یوگا می پرداختم. از مشابه درمانی بهره می گرفتم، خوب می خوردم. تا جایی که می توانستم مقاومت درونی ام را بالا می بردم. افکار بد که هجوم می آوردند زود از سرم بیرون می کردم. عمل جراحی ای که روی من انجام شد شکل تعدیل شده ای از پاکسازی شدید پستان همراه با جراحی ترمیمی بود البته وقتی زنان از خواب بیدار می شوند و جای پستان ها را خالی می بینند ممکن است ضربه روحی بخورند.»

آنجلینا جولی

هرچند معاینات پزشکی هرگز او را مبتلا به سرطانی تشخیص نداند. به گفته خودش، چون نمی خواست فرزندانش را تنها بگذارد حفظ سلامت خود را شخصا بر عهده گرفت. همین که فهمید حامل ژن «معیوب» BRCAI است، که خطر ابتلا به سرطان پستان یا تخمدان را افزایش می دهد، تصمیم گرفت با عمل جراحی پیشگیرانه هر دو پستان و نیز تخمدان و لوله های رحم خود را پاکسازی کند. آنجلینا یکی از دلایل این اقدامات تهاجمی را از دست دادن مادر و مادربزرگ خود به خاطر همین بیماری برشمرد. او در مقاله ای برای نیویورک تایمز نوشت: «من تجربه ای را از سر گذراندم که به نظرم هزاران زن دیگر داشته اند.

به خود گفتم که باید آرام و قوی باشم، و هیچ دلیلی وجود ندارد که تصور کم بزرگ شدن فرزندان را نمی بینیم و از دیدار نوه هایم محروم می شوم. البته گرفتن این تصمیم ها آسان نیست. اما می توان اختیار کار را به دست گرفت و با مشکلی که برای سلامتی پیش می آید دست و پنجه نرم کرد. می توانید دنبال توصیه های پزشکی باشید، با گزینه های موجود آشنا شوید، و همان را برگزینید که برای شما مناسب است. دانایی قدرت است.»

سوزان سامرز

سامرز که به خاطر نقش های خود در Three’s Company و ویدئوهای ورزشی شگفت انگیزش در دهه ۱۹۸۰ شهرت دارد، در پنجاه و پنج سالگی فهمید به سرطان پستان مبتلا شده است و با عمل جراحی نیمی از سینه او را برداشتند. دو گزینه رایج تر از همه در آن زمان یکی کاشت پستان بود و دیگری پیوند با بهره گیری از عضلات شکم، که سوزان هیچ کدام را نمی پسندید. بنابراین دست به تحقیق زد و کمک کرد تا نخستین آزمون های پزشکی برای عمل لیپوترانسفر به مدد سلول های بنیادی در امریکا انجام شود و سرانجام نخستین زن امریکایی شد که این جراحی را روی او انجام دادند. سامرز پس از بهبودی در مصاحبه ای گفت: «تصمیم گرفتم خواب را بی اهمیت ندانم چون تا آن زمان ساعت سه صبح به رختخواب می رفتم و شاید پنج ساعتی می خوابیدم، و حالا می فهمم چه نقش تعیین کننده ای داشته است.»

شاید فکر کنید مردم شما را با وجود عیب هایتان دوست دارند نه به خاطر آنها. اما برخی از خصوصیاتی که عیب می شمارید ممکن است بیشتر از آنچه که تصور می کنید جذابیت بیشتری داشته باشند.

جولیانا رانچیک

مجری برنامه "E! News” از ابتدا در شرح تجربه سرطان پستان خود بسیار روراست بود. کم تر از دو ماه پس از آنکه تشخیص سرطان خود را خبر داد تحت عمل پاکسازی هر دو پستان قرار گرفت. سال بعد او و همسرش، بیل، تولد پسرشان را از طریق رحم جایگزین جشن گرفتند، و این مادر پرافتخار امتیاز موفقیت خود در گذار از این ماجرا را به همسرش داد: «بیل در سراسر این فرایند، از زمانی که بیماری تشخیص داده شد تا امروز، همه چیز من بوده است. نمی توانم حتی تصور کنم که بدون این موجود شگفت انگیز در سراسر راه یاور من بود چطور ممکن بود از این بیماری جان به در ببرم.»

ایمی روباک

گزارشگر برنامه «صبح به خیر امریکا» دو سال پیش در برنامه ای تلویزیونی که بنا بود درباره سرطان پستان آگاهی بدهد و زنان را به انجام ماموگرافی تشویق کند به صورت زنده ماموگرافی انجام داد. ماموگرافی مشخص کرد که ایمی سرطان دارد، هر دو پستان او برداشته شدند و هشت دوره شیمی درمانی را از سر گذراند.

امروز ایمی از سرطان پاک شده و کتابی در شرح تجربه سرطان خود نوشته است. او در این کتاب شرح می دهد که این بیماری چگونه بر همه چیز، از زندگی زناشویی او گرفته تا مادری برای فرزندانش، تاثیر گذاشته است: «تصمیم گرفته ام پیش از مردن نمیرم. حالا بهتر زندگی می کنم. مادر بهتری شده ام. دخترها را کم تر دعوا و بیش تر نوازش می کنم. همسر بهتری شده ام. کم تر فریاد می زنم و در انتخاب کلمات دقت بیش تری دارم.»

سامانتا نیکسون

در سال ۲۰۰۶ معلوم شد سامانتا نیکسون که نقش میراندا را در مجموعه تلویزیونی مشهوری ایفای نقش می کرد به سرطان پستان مبتلا شده است. او تا چند هفته پیش از اکران نخستین فیلم سینمایی اش در ۲۰۰۸ بیماری خود را علنی نکرد. در برنامه صبح به خیر امریکا بود که توضیح داد به این دلیل ماجرای سرطان را با کسی در میان نگذاشته که احساس می کرده این بیماری مایه آبروریزی اوست. امروز، او مادری سالم برای سه فرزند و سفیری برای تبلیغ مردان این بیماری است.

ملیسا اِتِریج

ملیسا در نشریه AARP نوشت: «اگر به من بود، دلم می خواست ماجرای سرطان پستان یا طلاق های خود را علنی نکنم. اما نمی شود گفت مردم باید فقط چیزهای خوب را ببینند.» این خواننده، ترانه سرا و فعال اجتماعی در شرح مبارزه خود با سرطان پستان، که سال ۲۰۰۴ با شیمی درمانی بر آن فائق آمد، روراست بوده است. او مادر دو فرزند از نخستین ازدواج خود است و در سال ۲۰۰۶ نیز دوقلویی به دنیا آورد.

ادی فالکو

ستاره مجموعه تلویزیونی Jackie Nurse در سال ۲۰۰۳ به جنگ سرطان پستان رفت، از این بیماریِ سخت جان به در برد، و پا به دوره قطع درمان گذاشت. پس از آن دو کودک را به فرزندی گرفت: پسری در ۲۰۰۵، و دختری در ۲۰۰۸. او در مقاله ای نوشت «حول و حوش فوریه ۲۰۰۴ فهمیدم سرطان بنا نیست من را بکشد. سال ها در انتظار تشکیل خانواده بودم، اما جان به در بردن از سرطان این خاصیت را دارد که اولویت های شما را تغییر می دهد. من چهل ساله بود و مجرد. دیگر وقتش رسیده بود. پس فرایند فرزند خواندگی را آغاز کردم. البته نمی دانستم این کار واقعا درست است یا نه، چون مطمئن نبودم سرطان دیگر بازنگردد. اما با تمامی وجودم نیاز داشتم و می خواستم که مادر باشم. در ژانویه ۲۰۰۵ که اندرسون، این پسر بی نظیر که بسیار به خودم شباهت دارد، به دنیا آمد فکر کردم که شاید بنا بوده زندگی من به همین شکل درآید.»

ماهنامه زنان امروز - ترجمه منیژه نجم عراقی

- - , .

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 195 تاريخ : چهارشنبه 19 اسفند 1394 ساعت: 23:32

بارها در رسانه های تکرار شده که نباید سرخود دارو یا مکملی را مصرف کنید. داروها در شرایط خاص برای درمان بیماری ها ضروری و لازم اند اما در عین می توانند عوارض ناخوشایندی داشته باشند. به همین دلیل باید میزان و حتی شیوه مصرف آنها در مشورت با متخصصان تعیین شود.

شاید ندانید اما مکمل آهن، آنتی بیوتیک ها، آسپرین، داروهای ضدافسردگی و... می توانند باعث زردی یا سیاهی دندان یا ایجاد لک روی آن شوند و حتی زمینه ساز پوسیدگی یا تخریب بافت استخوانی باشند؛ عوارضی که برخی از آنها حتی با قطع مصرف دارو هم رفع نمی شود. در این مطلب توضیحات بیشتری ارائه می دهیم.

داروی ضدافسردگی و سایش دندان

مصرف برخی داروهای ضدافسردگی در طولانی مدت و پس از حداقل ۶ ماه استفاده می تواند باعث بروز یا تشدید دندان قروچه شود. دندان قروچه نوعی سایش غیرارادی دندان هاست که فرد معمولا شب ها دچار آن می شود و باعث صاف شدن مینای دندان خواهد شد. البته با قطع مصرف داروها، دندان قروچه هم به مرور و به تدریج رفع می شود و هرچه زودتر این اتفاق بیفتد به نفع سلامت دندان هاست. گرچه هرگز نباید بدون تجویز متخصص و سرخود اقدام به قطع داروهای ضدافسردگی کرد.

مصرف برخی از داروهای ضدافسردگی نیز می تواند عامل بروز پوسیدگی های دندانی باشد زیرا این دسته از داروها بر میزان ترشح بزاق اثر منفی می گذارند و از آنجا که بزاق حاوی ترکیب های ضدباکتری بسیاری از جمله لیزوزیم، پروکسیداز و لاکتروفرین است، کاهش ترشح آن زمینه ساز پوسیدگی دندان می شود. معمولا با قطع مصرف دارو روند پوسیدگی دندان هم متوقف می شود. به همین دلیل توصیه می شود اگر تحت درمان با این داروها هستید مرتب به دندان پزشک مراجعه کنید اما هرگز بدون نظر پزشک سرخود اقدام به قطع درمان نکنید.

فلوئور و لک های دندانی

معمولا افراد برای محافظت از دندان هایشان از فلوئور استفاده می کنند اما مصرف بی رویه و سرخود این ماده می تواند به دندان ها صدمه بزند. استفاده بیش از حد فلوئور در کودکان (بیش از ۱.۵ میلی گرم در روز برای کودکان و ۰.۱ میلی گرم بر کیلوگرم در نوزادان) می تواند به مبنای دندان آسیب برساند. در این شرایط معمولا فلوئور باعث ایجاد لک های سفید و متخلخل روی دندان می شود. به این حالت فلوئوروز می گویند که به خصوص دندان های در حال شکل گیری در کودکان و حتی جنینی که در زندگی رحمی در مواجهه با فلوئور است را تهدید می کند. متاسفانه فلوئوروز بازگشت ناپذیر است.

مینای دندان توانایی ترمیم دوباره خود را ندارد و تنها می توان به کمک روش های ترمیم زیبایی اثر آن را از بین برد. توصیه می کنیم هرگز سرخود به کودکان مکمل های خوراکی فلوئور ندهید. آب و خمیر دندان ها خودشان حاوی فلوئور هستند. برای کودکان نیز از خمیردندان هایی استفاده کنید که میزان فلوئور آن کمتر یا حد بیشتر ۵۰ میلی گرم فلوئور در ۱۰۰ میلی گرم باشد.

بیوفسفات ها و تخریب بافت استخوانی فک

بیوفسفات ها برای درمان پوکی استخوان و متاستاژ استخوانی در سرطان پستان، پروستات و ریه تجویز می شوند اما این داروها به شدت روی دندان ها اثر مخرب دارند. بیوفسفات ها می توانند باعث استئونکروز یا تخریب بافت استخوانی شوند که از دندان ها محافظت می کند.

استئونکروز بسیار دردناک است و می تواند زمینه ساز بروز عفونت شود. با توجه به مدت زمانی که فرد تحت درمان با این نوع داروهاست، ممکن است عوارض بازگشت پذیر یا دائمی شود. معمولا بعد از قطع مصرف داروست که متخصص می تواند در مورد میزان عوارضی که دارو بر دندان گذاشته نظر بدهد.

توصیه می شود قبل از اینکه این نوع درمان ها آغاز شود فرد با مراجعه به دندان پزشک وضعیت دندان های خود را اصلاح کند. بهتر است تا زمانی که تحت درمان با بیوفسفات ها هستید از خالی کردن دندان پرهیز کنید زیرا این کار احتمال نکروز بافت را افزایش می دهد. هرگز بدون مشورت با متخصص مربوطه نیز مصرف دارو را قطع نکنید.

بیوفسفات ها و تخریب بافت استخوانی فک

بیوفسفات ها برای درمان پوکی استخوان و متاستاژ استخوانی در سرطان پستان، پروستات و ریه تجویز می شوند اما این داروها به شدت روی دندان ها اثر مخرب دارند. بیوفسفات ها می توانند باعث استئونکروز یا تخریب بافت استخوانی شوند که از دندان ها محافظت می کند. استئونکروز بسیار دردناک است و می تواند زمینه ساز بروز عفونت شود. با توجه به مدت زمانی که فرد تحت درمان با این نوع داروهاست، ممکن است عوارض بازگشت پذیر یا دائمی شود. معمولا بعد از قطع مصرف داروست که متخصص می تواند در مورد میزان عوارضی که دارو بر دندان گذاشته نظر بدهد.

توصیه می شود قبل از اینکه این نوع درمان ها آغاز شود فرد با مراجعه به دندان پزشک وضعیت دندان خود را اصلاح کند. بهتر است تا زمانی که تحت درمان با بیوفسفات ها هستید از خالی کردن دندان پرهیز کنید زیرا این کار احتمال نکروز بافت را افزایش می دهد. هرگز بدون مشورت با متخصص مربوطه نیز مصرف دارو را قطع نکنید.

آنتی بیوتیک و زردی دندان

آنتی بیوتیک ها می توانند عامل زردی، قهوه ای شدن یا رنگ خاکستری دندان شوند. تتراسایکلین بیش از سایر آنتی بیوتیک ها چنین عوارضی دارد. این عارضه بیشتر متوجه زنان باردار، جنین آنها و کودکان است که مولکول های دارو در عاج و مینای دندان آنها فرو می رود. متاسفانه این نوع تغییر رنگ بازگشت ناپذیر است و تنها با سفید کردن دندان می توان رنگ طبیعی را به آن بازگرداند.

مصرف تتراسایکلین در کودکان زیر ۸ سال، زنان باردار و شیرده ممنوع است. مصرف طولانی مدت سایر آنتی بیوتیک ها از جمله آموکسی سیلین نیز می تواند باعث تغییر رنگ دندان ها شود که البته موقت و گذراست.

آسپیرین و خونریزی لثه

تنها داروهای خاص، عوارض دندانی ندارند و برخی داروهای پرمصرف مثل آسپیرین هم با عوارض دندانی همراه اند. آسپیرین که معمولا برای رقیق شدن خون تجویز می شود می تواند عامل خونریزی از لثه باشد. این عارضه زمانی بروز می کند که یا لثه از قبل ملتهب باشد یا دارو به مدت طولانی مصرف شود. مثلا بیماران مبتلا به ناراحتی های قلبی که روزانه برای تمام طول عمرشان باید آسپیرین مصرف کنند، بیشتر دچار این عارضه می شوند. خونریزی از لثه که ناشی از مصرف آسپیرین باشد، برگشت پذیر است و به محض قطع مصرف دارو پایان می یابد، اما هرگز بدون تجویز پزشک اقدام به انجام این کار نکنید.

مکمل آهن و سیاهی دندان

آیا به دلیل فقر آهن و کم خونی مکمل آهن مصرف می کنید؟ مکمل آهن به شکل شربت می تواند باعث سیاه شدن رنگ دندان حتی با چندروز استفاده شود. معمولا با قطع مصرف دارو، سیاهی دندان هم رفع می شود اما بهترین روش این است که از قطره چکان استفاده کنید تا دندان ها تغییر رنگ ندهند و بلافاصله بعد از مصرف قطره آهن آب بنوشید. اگر احساس می کنید سیاه شدن دندان در حال پیشرفت است و مایه نگرانی شما شده، هرگز سرخود مصرف مکمل آهن را قطع نکنید و ابتدا با متخصص در این رابطه صحبت کنید.

دهانشویه و تغییر رنگ دندان

غیر از قطره آهن برخی از دهانشویه ها هم می توانند باعث قهوه ای شدن رنگ دندان ها یا پروتزهای دندانی شوند. بیشتر این نوع دهانشویه ها حاوی کلرهگزیدین هستند. معمولا تاثیر این نوع دهانشویه ها بعد از گذشت ۱۵ روز از استفاده، نمایان می شود. به همین دلیل بهتر است بیش از ۱۰ روز از آنها استفاده نکنید. اگر متوجه تغییر رنگ دندان شدید، فورا استفاده از دهانشویه را کنار بگذارید و در عین حال که دندان ها را مسواک می زنید به خوبی آنها را آب بکشید.

دکتر محمود هورمند

داروساز و استادیار گروه فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران

- - , .

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 167 تاريخ : چهارشنبه 19 اسفند 1394 ساعت: 23:32

انقعاد قرارداد خرید بیش از یکصد هواپیمای پیشرفته مسافری از جمله هواپیمای ایر باس در جریان سفر دکتر روحانی رییس جمهور کشورمان به کشور فرانسه با هدف توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی کشور از اهمیت به سزایی برخوردار است . در همین رابطه سخنان رییس جمهور کشورمان در جریان مصاحبه مستقیم تلویزیونی مبنی بر اینکه سالانه حجم زیادی هزینه های ارزی در سفر ایرانیان به خارج از کشور به جیب ایرلاین های خارجی ریخته می شود ارزش این اقدام را به خوبی نمایان می سازد . به همین مناسبت فرصت را غنیمت شمرده نگاهی به وضعیت حمل و نقل هوایی استان خوزستان نقش آن در منطقه انداخته و در خاتمه توجه مسئولین محترم استان را به اینسئوال معطوف داریم که سهم استان خوزستان از سوغات سفر ریس جمهور به کشور فرانسه در حوزه توسعه ناوگان هوایی چیست .

استان خوزستان با قرار گرفتن در کنار اروند رود و در کرانه خلیج فارس و با مساحت بالغ بر ۶۴هزار کیلومتر مربع به هم مرزی با کشور عراق و نزدیکی به کشورهای کویت و قطر از استانهای مهم کشور است که با توجه به جمعیت بیش از ۵/۴میلون نفر و قرارگرفتن در مکان پنجم استانهای پرجمعیت کشور اهمیت و جایگاه این استان را مورد توجه قرار می دهد

محوریت اقتصادی استان با وجود مراکز مهم نفت و گاز , پتروشیمی , و صنایع وابسته به نفت در این استان ان را به محور اساسی اقتصاد کشور تبدیل نموده است به گونه ای که در حال حاضر ۸۶درصد نفت خام کشور از این استان تامین می گرد

کارخانجات ذوب و فولادسازی و محصولات آهنی و فولادی و لوله سازی از جمله صنایعی هستند که تأثیر بسزایی در اقتصاد منطقه و استان دارند. از جملهٔ این مجموعه ها می توان به لوله سازی خوزستان، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، شرکت فولاد خوزستان، نورد کاویان

که اهمیت اقتصادی استان را صد چندان نموده است اشاره کرد.

با پایان یافتن جنگ تحمیلی استان خوزستان به زیارتگاهی بزرگ تبدیل شد مردم عاشق و شهید پرور همه ساله با راه اندازی کاروان راهیان نور به این استان به زیارت قبور شهدا و بازدید از جبهه های جنگ پرداخته و ضمن تجدید خاطره و بیعت دوباره با شهیدان هشت سال دفاع مقدس فضای معطر و روح انگیزی مناطق عملیاتی استان را برای شهرهای خود به سوغات می برند . .

ا

بنابر این استان خوزستان به چند دلیل دارای اهمیت فراوان است

اولا پنجمین استان کشور از نظر جمعیتی است

دوما بدلیل همجواری با کشورهای عراق و کویت و ارتباط با خلیج فارس از اهمیت به سزایی برخوردار است .

سوما در طول تاریخ اهمیت استان خوزستان از جهت وجود نفت و گاز برای کشور حایز اهمیت بوده است بگونه ای که ۸۵درصد نفت خام کشور و بیش از ۱۶ درصد از گاز کشور از طریق این استان تامین می گردد.

چهارم اینکه وجود صنایع مهم و کلیدی کشور از جمله نیروگاهها ی مهم , سد های بزرگ کشور ؛ فولاد , پتروشیمی این منطقه را به منطقه بزرگ صنعتی تبدیل نموده است .

پنجم :بزرگترین منطقه آزاد کشور از لحاظ جمعیتی و سرزمین در استان خوزستان قرار دارد .

ششم: اینکه دارای پتانسیل ذاتی در حوزه گردشگری به خصوص گردشگری دینی و انقلابی است .

جایگاه هوایی و فرودگاهی :

تاریخ ایران گواه این است که اولین فرودگاه ایران و خاورمیانه در شهرستان مسجد سلیمان احداث گردید . از سوی دیگر فرودگاه آبادان جزو اولین فرودگاههای است که در کشور در سال ۱۳۲۰ ساخته شده و از سال ۱۳۲۸ پذیرای پروازهای خارجی بوده است .

فرودگاه آبادان در دنیا به عنوان فرودگاهی بین المللی شناخته شده است بگونه ای که

کویت ایر ویز – لوفت هانزای هلند – بریتیش ایرویز – کی ال ام –سویس ایرویز – مالتای انگلیس – آل ایتالیاو...ایرلاین هایی بوده اند که تا قبل از جنگ ایران و عراق در فرودگاه بین المللی آبادان نشست و برخاست داشته اند

. این فرودگاه ظرفیت ۸ هواپیمای پهن پیکر را بطور هم زمان در رمپ مسافری خود دارا می باشد. توجه به این نکته حایز اهمیت است که این فرودگاه با استانداردهای جهانی ساخته شده است ظرفیت پذیرش هواپیماهای بزرگ همچون ایرباس را دارد .

فرودگاه بین المللی اهواز :. میانگین پروازهای داخلی و خارجی ورود خروج فرودگاه اهواز روزانه ۷۰ پرواز است. مسیرهای پروازی از اهواز عبارتند از: تهران، اصفهان، یزد، شیراز، نوشهر، رشت، تبریز، مشهد، کیش، عسلویه، خارک، شیراز، سیری، دبی، استانبول، عراق، عربستان و کویت. همچنین شرکت های هواپیمایی ایران­ ایر، آسمان، ماهان، کاسپین، ایرتور، آتا، نفت، کیش ­ایر، اترک، قشم ­ایر، تابان و زاگرس در این فرودگاه فعال هستند

با توجه به توضیحات مختصر ی که داده شد سئوال این است که سهم استان خوزستان از بازسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور که سوغات سفر دکتر روحانی به فرانسه می باشد چه خواهد بود

در این راستا الزاما باید ناوگان حمل و نقل هوایی استان با محوریت شرکتهای حمل و نقل هوایی بومی بازسازی گردد.

به بازسازی مسیر پروازهای خروجی کشور از طریق خوزستان به کشورهای منطقه از جمله عراق – کویت – امارات – قطر توجه شود .

ا مسئولین استان خوزستان برای استفاده از ظرفیت های گردشگری استان برای جذب توریست داخلی و خارجی حداکثر استفاده را ببرد .

می توان با برگزاری پروازهای ایمن , منظم , گسترده و در کلاس جهانی برای انتقال زایرین کشورهای همسایه استان خوزستان به مشهد مقدس استان را به هاب هوایی فعال زیارتی جنوب کشور و حاشیه خلیج فارس تبدیل کرد .

توسعه ناوگان هوایی به منظور تامین امکانات حمل و نقل هوایی ایمن و ارزان و در حد کلاس جهانی مسافران نوروزی به استان خوزستان بویژه راهیان نور که امروزه به یکی از مهمترین محورهای سفر مردم شهید پرور ایران به استان خوزستان گردیده است .با ید به عنوان یک شعار محوری در استان تبدیل شود .

استفاده بهینه از منطقه ازاد اروند برای بهره مندی از مقررات مناطق آزاد در حوزه توسعه فرودگاه بین المللی آبادان امروزه یک ضرورت است .

باید به پیوند مسیر دریایی استان خوزستان با بهره مندی بنادر فعال موجود با فرودگاه بین المللی آبادان برای انتقال کالاهای با ارزش بالا در مسیر های داخلی با استفاده از توسعه ناوگان هوایی ؛ توجه ویژه نمود .

پیوند مسیر زمینی استانهای جنوبی عراق به فرودگاه بین المللی آبادان برای توسعه تجارت زمینی هوایی و استفاده از فرصت اقتصادی جنوب عراق به عنوان یک برنامه اقتصادی در اولویت قرار گیرد .

امروزه با توجه به چهار ویژه گی امکانات قابل قبول استان در حوزه پزشکی , وجود پزشکان و متخصصان برجسته در استان و تسلط بسیاری از این پزشکان به زبان عربی و نیاز کشورهای همسایه به امکانات پزشکی استان توجه به ایجاد مراکز توریست درمانی در استان نیاز اساسی است

در خاتمه پیشنهاد می گردد کمیته ای راهبردی با حضور شرکت های حمل و نقل هوایی با مرکزیت استان , شرکت های گردشگری فعال استان و با حضور ادارات کل ذیربط همچون میراث فرهنگی و گردشگری و به ریاست استاندار استان تشکیل و در این زمینه برنامه ریزی نموده تا با بهره مندی از این پتانسیل استان خوزستان شاهد توسعه و رشد و آبادانی هرچه بیشتر آن گردیم گردد. .

علی اسلام نیا

- - , .

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 184 تاريخ : جمعه 14 اسفند 1394 ساعت: 17:56

اگر دروغ های مصلحتی را کنار بگذاریم و به افرادی بر می خوریم که خیلی زیاد و در مسایل کوچک و بزرگ، دروغ می گویند. به این دروغ ها، دروغی های مرضی می گویند. درواقع دروغگوهای مرضی دروغ می گیوند تا در خیال خودشان از حریمشان محافظت کنند، دوست داشتنی و موجه به نظر برسند، به منافع مادی یا اجتماعی بیشتری درست پیدا کرده یا اینکه از مجازات فرار کنند.

در قابل گروه دیگری از دروغگوها هم حساب شده دروغ می گویند و این کار را هم زیاد و هم به صورت حرفه ای انجام می دهند. علت دروغگویی هرچه که باشد با گذشت زمان، بدتر و بدتر می شود. چرا که اصل بر این است که وقتی آدم یک دروغ می گوید، بعدها ناچار می شود که برای رفع و رجوع آن، دروغ های بیشتری بگوید. با دکتر مسعود اسدی، روانشناس درباره این دروغ ها به ویژه میان افراد متاهل گفت و گو کرده ایم.

همه ما در زندگی فرد دروغگویی را سراغ داریم و شاید هم خودمان یک فرد دروغگو باشیم. بدون شک کسی به افراد دروغگو احترام نمی گذارد، روی آنها حساب باز نمی کند اما پرسش اینجاست که چطور یک فرد دروغگو را شناسایی کنیم؟ افراد دروغگو معمولا از نظر نوع رفتاری با یکدیگر شباهت بسیاری دارند که دانستن بعضی از خصوصیات به ما کمکمی کند تا حدودی انسان دروغگو را بشناسیم. احتمالا شما هم شنیده اید که چشم ها هیچ وقت دروغ نمی گویند.

در مورد دروغگوها این نکته صادق است چون بیشترشان از نگاه کردن مستقیم به شما خودداری می کنند. همچنین چشم های آنها به نقاط مختلف حرکت می کند. در عین حال، آنها معمولا از نگاه مستقیم به شما احساس ناراحتی می کنند و سعی می کنند مستقیم به شما نگاه نکنند. فرد دروغگو معمولا هنگام حرف زدن حرکات اضافی زیادی دارند و زیادی تپق می زنند و از اشتباهات فراوان گفتاری به سرعت می گذرند. همچنین آنها همیشه کلی گویی می کنند و بارها این کلیات را تکرار می کنند و همه تلاش شان این است تا خودشان را قانع کنند. هنگامی که سعی دارید در مورد موضوع مورد بحث از افراد دروغگو سوال کنید، بلافاصله موضوع بحث را عوض می کنند و حتی اگر سوال شما را متوجه شوند این طور وانمود می کنند که سوال شما را نشنیده اند. و با این کار به بحث خاتمه می دهند. از طرفی اگر قدری به صحبت آنها شک دارید شما را متهم به بی اعتمادی می کنند و خیلی سریع با این کار به بحث خاتمه می دهند.

برخورد با دروغگوها

اگر مطمئن هستید که فردی دروغ می گوید، نباید به سرعت عکس العمل نشان دهید. این کار باعث می شود که فرد مقابل احساس شرمندگی و خجالت زدگی کند. بهتر است به شخص دروغگو نشان دهیم که متوجه دروغش شده ایم. این کار باعث می شو که او کمی بترسد و احتمالا بار دیگر دروغ نگوید.

شیوه هایی برای شناسایی و مقابله با دروغ

دروغ سنج خانگی

وقتی همسر دروغ می گوید

بدون شک زندگی کردن با یک همسر دروغگو اصلا خوشایند نیست. ممکن است شما بارهای اول که همسرتان دروغ می گوید عکس العمل خاصی نشان ندهید اما بعد از مدتی کم کم نسبت به او بی اعتماد می شوید یا گاهی با او به تندی و با عصبانیت برخورد می کنید. این خود ما هستیم که مشخص می کنیم در زندگی مان دروغ گفتن تا چه حد مجاز است. اگر همسر شما تا به حال بیش از چند بار به شما گفته باشد برای ورزش به باشگاه می رود ولی درواقع به جای رفتن به باشگاه به خانه یکی از دوستانش برود، این امر ممکن است شما را کمی ناراحت کند اما احتمالا مشکل خیلی بزرگی در زندگی ایجاد نمی کند؛ هرچند بهتر است در این باره با هم صحبت کنید.

زن و شوهرها باید قبول کنند گاهی دروغ گفتن یک نفر و انعطاف پذیری طرف دیگر درباره آن دروغ می تواند تنش کمتری در زندگی آن ها ایجاد کند و در نتیجه خانه آن ها آرامش بیشتری داشته باشد؛ البته به شرطی که مدام تکرار نشود. گاهی نیز این دروغ ها می تواند آنقدر بزرگ باشد که یکی از طرفین طاقت تحمل آن ها را از دست بدهد. به عبارتی در بعضی موارد دروغ گفتن می تواند تبدیل به یک مشکل کاملا پیچیده شود و طرفین را کاملا درگیر کند. در چنین شرایطی باید دنبال یک راه حل برای دروغگویی باشید.

یک تاکتیک طلایی

قبل از این که بخواهید درباره دروغگویی همسرتان با او حرف بزنید بسیار مهم است که حسابی فکر کنید و پاسخ های او را پیش بینی کنید. اگر به جواب های احتمالی او فکر نکنید به طور حتم نمی توانید به درستی با او صحبت کنید و گفت و گوی موثری نخواهید داشت. پس اول از همه سعی کنید، واکنش و تمام جواب های احتمالی او را با توجه به شرایط حدس بزنید. خودتان را آماده کنید که همسرتان حقیقتی را به شما بگوید که شما دوست ندارید بشنوید او ممکن است چیزهایی به شما بگوید که برای تان سخت است. در انتهای صحبت هایتان هم باید تمام حدها را باری هم مشخص کنید و به او بگویید که در چه جاهایی اصلا مجاز نیست که دروغ بگوید. اگر بعضی از دلیل های همسرتان شما را قانع کرد، به طور روشن و واضح به او بگویید که حرف های او را قبول دارید. در این بین بهتر است به او فرصت دهید که خود را اصلاح کند.

اگر خودتان دروغگو هستید

دلایل دروغگویی هرچه که باشد اگر شما در پی جبران و کنار گذاشتن آن هستید، موفق خواهید شد فقط باید توجه داشته باشید که این کار ممکن است مقداری طول بکشد به ویژه اگر مدت هاست که دچار این مشکل شده اید، بدانید که باید زمان صرف کنید و زحمت بکشید تا رفته رفته این عادت را ترک کنید؛ بنابراین نباید ناامید شوید و با چند بار شکست دست از تلاش بردارید چون اگر هدف تان واقعیت ترک دروغگویی است حتما موفق خواهید شد.

قدم بعدی بعد از شناسایی دلایل دروغگویی این است که ببینید آیا خودتان به تنهایی می توانید از عهده درمان این مشکل بربیایید یا به کمک یک روانشناس نیاز دارید. همچنین بررسی کنید که معمولا چه زمانی و در چه موقعیت هایی دچار دروغگویی می شوید؛ آیا در محیط کار یا در جمع دوستان بیشتر دروغ می گویید یا در جمع خانواده. سپس باید مشخص کنید که فراوانی این دروغگویی چقدر است و این را به عدد و رقم دربیاورید و روی کاغذ بنویسید.

در گام آخر در مقطعی از زمان مثلا در طول یک هفته میزان دروغ هایتان را کم کنید مثلا از ۱۰ مورد به ۶ یا ۵ مورد برسانید و به همان میزان که موفق بوده اید برای خودتان پاداشی در نظر بگیرید؛ مثلا کاری را که علاقه دارید انجام بدهید. با همین راهکار ساده می توانید به مرور زمان از شر دروغگویی خلاص شوید.

ایران +، ضمیمه ایران - پریسا اصولی

- - , .

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 253 تاريخ : جمعه 14 اسفند 1394 ساعت: 17:56

خستگی آدرنال: چیست و چگونه میتوان درستش کرد

دیگر نشانه ها که کم کم هجوم می آورند عبارتند از تحریک پذیری، احساس ضعف، عدم تعادل هورمونی، هوس غذاهای شیرین و شور، مشکل خواب و بلند شدن مدت زمان ریکاوری از یک بیماری. به صورت جداگانه، این علائم هر کدام به یک نوع اختلال اشاره دارد اما انگار همه با هم ترکیب شده اند. این نشانه ها فرد را به طرف خستگی آدرنال می برد.

غدد آدرنال دو ارگان به اندازه انگشست شست هستند که بالای هر کدام از کلیه ها قرار دارند و بخشی از سیستم غدد درون ریز به حساب می آیند. این غده ها بیش از ۵۰ هورمون تولید میکنند که تقریبا نیروی محرک پشت هر عملی در بدن است! این غدد تا حدود زیادی در پاسخگویی به استرس دخیلند.

چیزی که اتفاق می افتد این است که مغزتان یک تهدید را ثبت میکند، حالا این تهدید چه احساسی باشد چه فیزیکی یا ذهنی، سپس غدد آدرنال شروع به آزاد کردن هورمون آدرنالین در بدن میکنند تا به شما کمک کند تا پاسخ تهدید را بدهید. شاید به خاطر همین است که وقتی با همسرتان دعوایتان میشود دوست دارید شیشه ماشینش را بشکنید! آدرنالین به سیستم بدن هجوم می آورد و مجبورتان میکند در برابر تهدید وارد عمل شوید، این اتفاق باعث میشود خون با شدت وارد مغز، قلب و عضلات شود.

قشر آدرنال کورتیکواستروئیدها را آزاد میکند تا فرآیند هایی مانند هضم، پاسخ سیستم ایمنی و توابع غیر ضروری دیگر که در زمان تهدید به کار نمی آیند را سرکوب کند. غدد آدرنال همچنین به دیگر هورمون ها کمک میکنند به تعادل برسند. گلوکوکورتیکوئیدها را میفرستد تا قند خون، انرژی و سوخت و ساز متعادل شود.

همچنین مینرالوکورتیکوئیدها هستند که به حفظ فشار خون سالم و مدیریت سطح هیدراتاسیون خون کمک میکنند. غدد آدرنال کارهای بسیار زیادی برای تنظیم بدن انجام میدهند، پس عجیب نیست که ۸۰ درصد از مردم کل جهان تحت تاثیر خستگی آدرنال قرار میگیرند.بدن به راحتی میتواند فرسوده شود مخصوصا به دلیل استرس های روزانه، خستگی آدرنال میتواند به این دلایل باشد:

• تجربه های دردناکی مانند مرگ یکی از عزیزان، طلاق یا جراحی.

• قرار گرفتن در معرض سموم محیطی و آلودگی

• استرس طولانی مدت به دلیل مشکلات مالی، داشتن رابطه ی بد یا محیط کار نا مناسب و یا هر موقعیتی که باعث میشود فرد احساس درماندگی کند.

• تفکر منفی و اضطراب

• کم خوابی

• برنامه غذایی ضعیف و نداشتن ورزش حالا نگران نباشید چند راه ساده وجود دارد تا خستگی آدرنال را درمان کنید.

برنامه غذایی خستگی آدرنال

برای شروع باید بعضی غذاهایی که دارای سموم، مواد شیمیایی و یا هرگونه ماده ای که هضم را سخت میکند هستند را حذف کنید. غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید عبارتند از شکر، شیرین کننده ها، غذاهای فرآوری شده و روغن های هیدروژنه. همه ی این غذاها دارای مواد تشکیل دهنده ای هستند که خارج از چرخه ی انرژی و هضم بدن ما است. از کافئین بعد از ظهر نیز باید صرف نظر کنید چون باعث بهم خوردن چرخه ی خوابتان میشود.

غذاهای زیادی هست که میتوانید به برنامه غذایی خود اضافه کنید تا از عملکرد آدرنال حمایت کنند و انرژی از دست رفته را جایگزین کنند. این غذاها چون سرشار از مواد مغذی هستند کمکتان میکنند، قند پایینی دارند و سرشار از چربی های سالم و فیبر هستند. باید زیتون، نارگیل، ماهی های چرب، آجیل، گوشت مرغ و بوقلمون بیشتر استفاده کنید.

مکمل های خستگی آدرنال

خوردن غذای سالم مهم است، اما گاهی نمیتوانید تمام مواد مغذی که بدنتان نیاز دارد را تامین کنید. تعدادی از مکمل های تقویت کننده ی آدرنال عبارتند از: روغن ماهی، ویتامین D۳، ویتامین B۱۲، ویتامین C و زینک.

کاهش استرس خستگی آدرنال

آخرین و مهمترین بخش درمان خستگی آدرنال کاهش استرس و درمان ذهن است.

• وقتی احساس خستگی میکنید تا جایی که میتوانید استراحت کنید.

• سعی کنید هر شب ۸ تا ۱۰ ساعت بخوابید.

• از بیدار ماندن تا دیر وقت اجتناب کنید و سعی کنید چرخه ی خواب ثابتی داشته باشید.

• بخندید و کاری کنید که موجب تفریحتان شود.

• استرس روابط و محل کارتان را کم کنید.

• برای خوردن چرخه ی غذایی مناسبی را پیش ببرید.

• قند و کافئین را کاهش دهید.

• ورزش کنید

. • از افراد منفی دوری کنید.

• زمانی را برای آرامش خودتان در نظر بگیرید.

kermany.com

- - , .

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 157 تاريخ : جمعه 14 اسفند 1394 ساعت: 17:56

انقعاد قرارداد خرید بیش از یکصد هواپیمای پیشرفته مسافری از جمله هواپیمای ایر باس در جریان سفر دکتر روحانی رییس جمهور کشورمان به کشور فرانسه با هدف توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی کشور از اهمیت به سزایی برخوردار است . در همین رابطه سخنان رییس جمهور کشورمان در جریان مصاحبه مستقیم تلویزیونی مبنی بر اینکه سالانه حجم زیادی هزینه های ارزی در سفر ایرانیان به خارج از کشور به جیب ایرلاین های خارجی ریخته می شود ارزش این اقدام را به خوبی نمایان می سازد . به همین مناسبت فرصت را غنیمت شمرده نگاهی به وضعیت حمل و نقل هوایی استان خوزستان نقش آن در منطقه انداخته و در خاتمه توجه مسئولین محترم استان را به اینسئوال معطوف داریم که سهم استان خوزستان از سوغات سفر ریس جمهور به کشور فرانسه در حوزه توسعه ناوگان هوایی چیست .

استان خوزستان با قرار گرفتن در کنار اروند رود و در کرانه خلیج فارس و با مساحت بالغ بر ۶۴هزار کیلومتر مربع به هم مرزی با کشور عراق و نزدیکی به کشورهای کویت و قطر از استانهای مهم کشور است که با توجه به جمعیت بیش از ۵/۴میلون نفر و قرارگرفتن در مکان پنجم استانهای پرجمعیت کشور اهمیت و جایگاه این استان را مورد توجه قرار می دهد

محوریت اقتصادی استان با وجود مراکز مهم نفت و گاز , پتروشیمی , و صنایع وابسته به نفت در این استان ان را به محور اساسی اقتصاد کشور تبدیل نموده است به گونه ای که در حال حاضر ۸۶درصد نفت خام کشور از این استان تامین می گرد

کارخانجات ذوب و فولادسازی و محصولات آهنی و فولادی و لوله سازی از جمله صنایعی هستند که تأثیر بسزایی در اقتصاد منطقه و استان دارند. از جملهٔ این مجموعه ها می توان به لوله سازی خوزستان، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، شرکت فولاد خوزستان، نورد کاویان

که اهمیت اقتصادی استان را صد چندان نموده است اشاره کرد.

با پایان یافتن جنگ تحمیلی استان خوزستان به زیارتگاهی بزرگ تبدیل شد مردم عاشق و شهید پرور همه ساله با راه اندازی کاروان راهیان نور به این استان به زیارت قبور شهدا و بازدید از جبهه های جنگ پرداخته و ضمن تجدید خاطره و بیعت دوباره با شهیدان هشت سال دفاع مقدس فضای معطر و روح انگیزی مناطق عملیاتی استان را برای شهرهای خود به سوغات می برند . .

ا

بنابر این استان خوزستان به چند دلیل دارای اهمیت فراوان است

اولا پنجمین استان کشور از نظر جمعیتی است

دوما بدلیل همجواری با کشورهای عراق و کویت و ارتباط با خلیج فارس از اهمیت به سزایی برخوردار است .

سوما در طول تاریخ اهمیت استان خوزستان از جهت وجود نفت و گاز برای کشور حایز اهمیت بوده است بگونه ای که ۸۵درصد نفت خام کشور و بیش از ۱۶ درصد از گاز کشور از طریق این استان تامین می گردد.

چهارم اینکه وجود صنایع مهم و کلیدی کشور از جمله نیروگاهها ی مهم , سد های بزرگ کشور ؛ فولاد , پتروشیمی این منطقه را به منطقه بزرگ صنعتی تبدیل نموده است .

پنجم :بزرگترین منطقه آزاد کشور از لحاظ جمعیتی و سرزمین در استان خوزستان قرار دارد .

ششم: اینکه دارای پتانسیل ذاتی در حوزه گردشگری به خصوص گردشگری دینی و انقلابی است .

جایگاه هوایی و فرودگاهی :

تاریخ ایران گواه این است که اولین فرودگاه ایران و خاورمیانه در شهرستان مسجد سلیمان احداث گردید . از سوی دیگر فرودگاه آبادان جزو اولین فرودگاههای است که در کشور در سال ۱۳۲۰ ساخته شده و از سال ۱۳۲۸ پذیرای پروازهای خارجی بوده است .

فرودگاه آبادان در دنیا به عنوان فرودگاهی بین المللی شناخته شده است بگونه ای که

کویت ایر ویز – لوفت هانزای هلند – بریتیش ایرویز – کی ال ام –سویس ایرویز – مالتای انگلیس – آل ایتالیاو...ایرلاین هایی بوده اند که تا قبل از جنگ ایران و عراق در فرودگاه بین المللی آبادان نشست و برخاست داشته اند

. این فرودگاه ظرفیت ۸ هواپیمای پهن پیکر را بطور هم زمان در رمپ مسافری خود دارا می باشد. توجه به این نکته حایز اهمیت است که این فرودگاه با استانداردهای جهانی ساخته شده است ظرفیت پذیرش هواپیماهای بزرگ همچون ایرباس را دارد .

فرودگاه بین المللی اهواز :. میانگین پروازهای داخلی و خارجی ورود خروج فرودگاه اهواز روزانه ۷۰ پرواز است. مسیرهای پروازی از اهواز عبارتند از: تهران، اصفهان، یزد، شیراز، نوشهر، رشت، تبریز، مشهد، کیش، عسلویه، خارک، شیراز، سیری، دبی، استانبول، عراق، عربستان و کویت. همچنین شرکت های هواپیمایی ایران­ ایر، آسمان، ماهان، کاسپین، ایرتور، آتا، نفت، کیش ­ایر، اترک، قشم ­ایر، تابان و زاگرس در این فرودگاه فعال هستند

با توجه به توضیحات مختصر ی که داده شد سئوال این است که سهم استان خوزستان از بازسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور که سوغات سفر دکتر روحانی به فرانسه می باشد چه خواهد بود

در این راستا الزاما باید ناوگان حمل و نقل هوایی استان با محوریت شرکتهای حمل و نقل هوایی بومی بازسازی گردد.

به بازسازی مسیر پروازهای خروجی کشور از طریق خوزستان به کشورهای منطقه از جمله عراق – کویت – امارات – قطر توجه شود .

ا مسئولین استان خوزستان برای استفاده از ظرفیت های گردشگری استان برای جذب توریست داخلی و خارجی حداکثر استفاده را ببرد .

می توان با برگزاری پروازهای ایمن , منظم , گسترده و در کلاس جهانی برای انتقال زایرین کشورهای همسایه استان خوزستان به مشهد مقدس استان را به هاب هوایی فعال زیارتی جنوب کشور و حاشیه خلیج فارس تبدیل کرد .

توسعه ناوگان هوایی به منظور تامین امکانات حمل و نقل هوایی ایمن و ارزان و در حد کلاس جهانی مسافران نوروزی به استان خوزستان بویژه راهیان نور که امروزه به یکی از مهمترین محورهای سفر مردم شهید پرور ایران به استان خوزستان گردیده است .با ید به عنوان یک شعار محوری در استان تبدیل شود .

استفاده بهینه از منطقه ازاد اروند برای بهره مندی از مقررات مناطق آزاد در حوزه توسعه فرودگاه بین المللی آبادان امروزه یک ضرورت است .

باید به پیوند مسیر دریایی استان خوزستان با بهره مندی بنادر فعال موجود با فرودگاه بین المللی آبادان برای انتقال کالاهای با ارزش بالا در مسیر های داخلی با استفاده از توسعه ناوگان هوایی ؛ توجه ویژه نمود .

پیوند مسیر زمینی استانهای جنوبی عراق به فرودگاه بین المللی آبادان برای توسعه تجارت زمینی هوایی و استفاده از فرصت اقتصادی جنوب عراق به عنوان یک برنامه اقتصادی در اولویت قرار گیرد .

امروزه با توجه به چهار ویژه گی امکانات قابل قبول استان در حوزه پزشکی , وجود پزشکان و متخصصان برجسته در استان و تسلط بسیاری از این پزشکان به زبان عربی و نیاز کشورهای همسایه به امکانات پزشکی استان توجه به ایجاد مراکز توریست درمانی در استان نیاز اساسی است

در خاتمه پیشنهاد می گردد کمیته ای راهبردی با حضور شرکت های حمل و نقل هوایی با مرکزیت استان , شرکت های گردشگری فعال استان و با حضور ادارات کل ذیربط همچون میراث فرهنگی و گردشگری و به ریاست استاندار استان تشکیل و در این زمینه برنامه ریزی نموده تا با بهره مندی از این پتانسیل استان خوزستان شاهد توسعه و رشد و آبادانی هرچه بیشتر آن گردیم گردد. .

علی اسلام نیا

- - , .

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 176 تاريخ : پنجشنبه 13 اسفند 1394 ساعت: 16:31

اگر دروغ های مصلحتی را کنار بگذاریم و به افرادی بر می خوریم که خیلی زیاد و در مسایل کوچک و بزرگ، دروغ می گویند. به این دروغ ها، دروغی های مرضی می گویند. درواقع دروغگوهای مرضی دروغ می گیوند تا در خیال خودشان از حریمشان محافظت کنند، دوست داشتنی و موجه به نظر برسند، به منافع مادی یا اجتماعی بیشتری درست پیدا کرده یا اینکه از مجازات فرار کنند.

در قابل گروه دیگری از دروغگوها هم حساب شده دروغ می گویند و این کار را هم زیاد و هم به صورت حرفه ای انجام می دهند. علت دروغگویی هرچه که باشد با گذشت زمان، بدتر و بدتر می شود. چرا که اصل بر این است که وقتی آدم یک دروغ می گوید، بعدها ناچار می شود که برای رفع و رجوع آن، دروغ های بیشتری بگوید. با دکتر مسعود اسدی، روانشناس درباره این دروغ ها به ویژه میان افراد متاهل گفت و گو کرده ایم.

همه ما در زندگی فرد دروغگویی را سراغ داریم و شاید هم خودمان یک فرد دروغگو باشیم. بدون شک کسی به افراد دروغگو احترام نمی گذارد، روی آنها حساب باز نمی کند اما پرسش اینجاست که چطور یک فرد دروغگو را شناسایی کنیم؟ افراد دروغگو معمولا از نظر نوع رفتاری با یکدیگر شباهت بسیاری دارند که دانستن بعضی از خصوصیات به ما کمکمی کند تا حدودی انسان دروغگو را بشناسیم. احتمالا شما هم شنیده اید که چشم ها هیچ وقت دروغ نمی گویند.

در مورد دروغگوها این نکته صادق است چون بیشترشان از نگاه کردن مستقیم به شما خودداری می کنند. همچنین چشم های آنها به نقاط مختلف حرکت می کند. در عین حال، آنها معمولا از نگاه مستقیم به شما احساس ناراحتی می کنند و سعی می کنند مستقیم به شما نگاه نکنند. فرد دروغگو معمولا هنگام حرف زدن حرکات اضافی زیادی دارند و زیادی تپق می زنند و از اشتباهات فراوان گفتاری به سرعت می گذرند. همچنین آنها همیشه کلی گویی می کنند و بارها این کلیات را تکرار می کنند و همه تلاش شان این است تا خودشان را قانع کنند. هنگامی که سعی دارید در مورد موضوع مورد بحث از افراد دروغگو سوال کنید، بلافاصله موضوع بحث را عوض می کنند و حتی اگر سوال شما را متوجه شوند این طور وانمود می کنند که سوال شما را نشنیده اند. و با این کار به بحث خاتمه می دهند. از طرفی اگر قدری به صحبت آنها شک دارید شما را متهم به بی اعتمادی می کنند و خیلی سریع با این کار به بحث خاتمه می دهند.

برخورد با دروغگوها

اگر مطمئن هستید که فردی دروغ می گوید، نباید به سرعت عکس العمل نشان دهید. این کار باعث می شود که فرد مقابل احساس شرمندگی و خجالت زدگی کند. بهتر است به شخص دروغگو نشان دهیم که متوجه دروغش شده ایم. این کار باعث می شو که او کمی بترسد و احتمالا بار دیگر دروغ نگوید.

شیوه هایی برای شناسایی و مقابله با دروغ

دروغ سنج خانگی

وقتی همسر دروغ می گوید

بدون شک زندگی کردن با یک همسر دروغگو اصلا خوشایند نیست. ممکن است شما بارهای اول که همسرتان دروغ می گوید عکس العمل خاصی نشان ندهید اما بعد از مدتی کم کم نسبت به او بی اعتماد می شوید یا گاهی با او به تندی و با عصبانیت برخورد می کنید. این خود ما هستیم که مشخص می کنیم در زندگی مان دروغ گفتن تا چه حد مجاز است. اگر همسر شما تا به حال بیش از چند بار به شما گفته باشد برای ورزش به باشگاه می رود ولی درواقع به جای رفتن به باشگاه به خانه یکی از دوستانش برود، این امر ممکن است شما را کمی ناراحت کند اما احتمالا مشکل خیلی بزرگی در زندگی ایجاد نمی کند؛ هرچند بهتر است در این باره با هم صحبت کنید.

زن و شوهرها باید قبول کنند گاهی دروغ گفتن یک نفر و انعطاف پذیری طرف دیگر درباره آن دروغ می تواند تنش کمتری در زندگی آن ها ایجاد کند و در نتیجه خانه آن ها آرامش بیشتری داشته باشد؛ البته به شرطی که مدام تکرار نشود. گاهی نیز این دروغ ها می تواند آنقدر بزرگ باشد که یکی از طرفین طاقت تحمل آن ها را از دست بدهد. به عبارتی در بعضی موارد دروغ گفتن می تواند تبدیل به یک مشکل کاملا پیچیده شود و طرفین را کاملا درگیر کند. در چنین شرایطی باید دنبال یک راه حل برای دروغگویی باشید.

یک تاکتیک طلایی

قبل از این که بخواهید درباره دروغگویی همسرتان با او حرف بزنید بسیار مهم است که حسابی فکر کنید و پاسخ های او را پیش بینی کنید. اگر به جواب های احتمالی او فکر نکنید به طور حتم نمی توانید به درستی با او صحبت کنید و گفت و گوی موثری نخواهید داشت. پس اول از همه سعی کنید، واکنش و تمام جواب های احتمالی او را با توجه به شرایط حدس بزنید. خودتان را آماده کنید که همسرتان حقیقتی را به شما بگوید که شما دوست ندارید بشنوید او ممکن است چیزهایی به شما بگوید که برای تان سخت است. در انتهای صحبت هایتان هم باید تمام حدها را باری هم مشخص کنید و به او بگویید که در چه جاهایی اصلا مجاز نیست که دروغ بگوید. اگر بعضی از دلیل های همسرتان شما را قانع کرد، به طور روشن و واضح به او بگویید که حرف های او را قبول دارید. در این بین بهتر است به او فرصت دهید که خود را اصلاح کند.

اگر خودتان دروغگو هستید

دلایل دروغگویی هرچه که باشد اگر شما در پی جبران و کنار گذاشتن آن هستید، موفق خواهید شد فقط باید توجه داشته باشید که این کار ممکن است مقداری طول بکشد به ویژه اگر مدت هاست که دچار این مشکل شده اید، بدانید که باید زمان صرف کنید و زحمت بکشید تا رفته رفته این عادت را ترک کنید؛ بنابراین نباید ناامید شوید و با چند بار شکست دست از تلاش بردارید چون اگر هدف تان واقعیت ترک دروغگویی است حتما موفق خواهید شد.

قدم بعدی بعد از شناسایی دلایل دروغگویی این است که ببینید آیا خودتان به تنهایی می توانید از عهده درمان این مشکل بربیایید یا به کمک یک روانشناس نیاز دارید. همچنین بررسی کنید که معمولا چه زمانی و در چه موقعیت هایی دچار دروغگویی می شوید؛ آیا در محیط کار یا در جمع دوستان بیشتر دروغ می گویید یا در جمع خانواده. سپس باید مشخص کنید که فراوانی این دروغگویی چقدر است و این را به عدد و رقم دربیاورید و روی کاغذ بنویسید.

در گام آخر در مقطعی از زمان مثلا در طول یک هفته میزان دروغ هایتان را کم کنید مثلا از ۱۰ مورد به ۶ یا ۵ مورد برسانید و به همان میزان که موفق بوده اید برای خودتان پاداشی در نظر بگیرید؛ مثلا کاری را که علاقه دارید انجام بدهید. با همین راهکار ساده می توانید به مرور زمان از شر دروغگویی خلاص شوید.

ایران +، ضمیمه ایران - پریسا اصولی

- - , .

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 159 تاريخ : پنجشنبه 13 اسفند 1394 ساعت: 16:31